بهترین روش ایجاد نظرسنجی در تلگرام در گروه‌ها و کانال‌ها

در نسخه‌های قبلی تلگرام در صورت نیاز به نظرسنجی از اعضای گروه یا کانال، ناچار بودید از ربات ها استفاده کنید. اما در آخرین آپدیت تلگرام، امکان ایجاد نظرسنجی به طور مستقیم و بدون استفاده از ربات های نظرسنجی ایجاد شده است. در این پست ایجاد نظرسنجی در تلگرام به صورت مستقیم را به زبانی ساده و سریع به شما آموزش می دهیم.

اگر تلگرامتان آپدیت نیست، ابتدا آن را از لینک‌های زیر آپدیت کنید.

دانلود Telegram از آیتونز

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دانلود Telegram از گوگل پلی استور

نظرسنجی در تلگرام

برای ایجاد نظرسنجی در تلگرام:

  1. گروه یا کانالی را که می خواهید در آن نظرسنجی برگزار کنید، باز کنید. از پایین و سمت راست صفحه آیکون اتچ (گیره کاغذ) را بزنید. بعد از آپدیت تلگرام به آخرین نسخه، گزینه Poll (نظرسنجی) به لیست اتچ اضافه شده است. این گزینه را انتخاب کنید.
  2. حال باید سوال را در بخش Question (پرسش) و گزینه ها را در بخش Poll Options (گزینه‌های نظرسنجی) وارد کنید. روی Ask a question (پرسیدن سوال) ضربه بزنید تا کیبورد فعال شود و سوال خود را تایپ کنید. سپس روی Option (گزینه) ضربه بزنید و گزینه اول را تایپ کنید. برای اضافه کردن گزینه های بعدی، ابتدا Add an Option (افزودن گزینه) را بزنید و سپس مانند مرحله قبل، گزینه ها را تایپ کنید. شما برای هر سوال می‌توانید تا ۱۰ گزینه را ایجاد کنید.
  3. حالا در بالا و سمت راست صفحه، تیک سفید رنگ را بزنید. با این کار به صفحه گروه یا کانال بر می‌‌گردید، و می‌توانید نظرسنجی را خود را در گروه یا کانال ببینید.

حالا شما و بقیه اعضای آن گروه یا کانال می توانید با ضربه زدن بر روی یکی از گزینه ها، در نظرسنجی شرکت کنید. بعد از شرکت کردن هر یک از اعضای گروه در نظرسنجی تلگرام، تعداد رای ها و درصد هر کدام از گزینه ها محاسبه می شود و تغییر می کند.

نکته: شرکت‌کنندگان در نظرسنجی می‌توانند رأی خود را در نظرسنجی تلگرام پس بگیرند! بعد از این که در نظرسنجی تلگرام شرکت کردید، برای پس گرفتن رایتان روی باکس نظرسنجی تلگرام ضربه بزنید. در پنجره ای که باز می شود، Retract Vote (پس گرفتن رأی) را بزنید تا رای شما پاک شود. برای متوقف کردن نظرسنجی هم می توانید در همین پنجره، Stop Poll (متوقف کردن نظرسنجی) را بزنید.

در تصویر، می‌توانید مراحل ایجاد نظرسنجی را به صورت متحرک و مرحله به مرحله ببینید.

پست های دیگر ما در مورد تلگرام را هم بخوانید.

 

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *