راهنمای خرید و استفاده از سیم‌کارت دیتای همراه اول

اگر شما هم جزو آن دسته‌ای هستید که از سیم‌کارت‌های همراه اول برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند، شاید بارها با خودتان فکر کرده باشید که چرا همراه اول مثل ایرانسل، سیم‌‌کارتی ندارد که فقط بشود با آن ‍پیامک فرستاد؛ خدماتی که رایتل آن را با استفاده از سیم‌کارت دیتا انجام می‌دهد. خب حالا همراه اول برای همه شما یک خبر خوش دارد!

مدتی پس از این‌که «نوترینو» یا اینترنت پُرسرعت ۳G همراه اول فعال شد، این اوپراتور اعلام کرد که از این پس در کنار دیگر خدمات خود، سیم‌‌کارت دیتا هم به علاقه‌مندان این نوع از خدمات عرضه خواهد کرد. سیم‌کارت دیتای همراه اول از نوع سیم‌کارت اعتباری است؛ با این تفاوت که امکان مکالمه با آن وجود ندارد و می‌توانید از آن برای فرستادن و دریافت پیامک و همچنین خدمات دیتا (اینترنت همراه) استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از این سیم‌کارت از خدمات نسل سوم (۳G) همراه اول در بیش از ۱۷۰ شهر ایران بهره‌مند شوید و از امکانات رومینگ ملی لذت ببرید.

راهنمای خرید و شرایط استفاده از سیم‌کارت دیتای همراه اول

قیمت سیم‌کارت دیتا برای مصرف‌کننده نهایی ۱۰٬۰۰۰ تومان است. این سیم‌کارت ۵٬۰۰۰ تومان اعتبار آغازین دارد و با خرید آن، یک گیگابایت اینترنت هم هدیه می‌گیرید. به خاطر داشته باشید که مهلت استفاده از این اینترنت هدیه، یک ماه پس از فعال‌سازی سیم‌کارت است. برای خرید و فعال‌سازی این سیم‌کارت می‌توانید به دفترهای خدمات ارتباطی و فروشگاه‌های همراه اول در سراسر کشور مراجعه کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که فرآیند تغییر نام و تعویض این سیم‌کارت مانند دیگر سیم‌کارت‌‌های همراه اول است و با تغییر نام، ماهیت سیم‌کارت عوض نمی‌­شود؛ یعنی پس از تغییر نام نمی‌توانید از سیم‌کارت دیتا برای مکالمه استفاده کنید!

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

سیم‌کارت دیتای همراه اول را می‌توانید در گوشی تلفن همراه، تبلت، دانگل، روتر و مای‌فای قرار دهید و از خدمات اینترنت همراه در همه نقاط تحت پوشش شبکه همراه اول استفاده کنید. البته در مناطقی که شبکه نسل سوم یا ۳G فعال نباشد، ناچارید از شبکه‌های نسل دوم استفاده کنید و از طریق GPRS یا EDGE به اینترنت وصل شوید.

خرید اعتبار(شارژ) سیم‌کارت دیتا و استفاده از خدمات اینترنت همراه

فرآیند خرید اعتبار برای سیم‌کارت دیتا، مانند سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول است و از راه‌های مختلفی همچون خرید کارت شارژ، خرید مستقیم شارژ با استفاده از گوشی تلفن همراه بر بستر کدهای USSD و خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند «کارتی» ممکن است. بعد از خرید اعتبار، برای استفاده از خدمات اینترنت همراه دو راه دارید: یکی استفاده از بسته‌های اینترنت که مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ و دیگری استفاده از اینترنت بدون فعال‌سازی بسته و با نرخ عادی(نیم ریال برای هر کیلوبایت) که در صورت استفاده مداوم، هزینه زیادی را برایتان به‌همراه خواهد داشت! پس اگر می‌خواهید مدام به اینترنت متصل باشید، توصیه می‌کنیم یکی از بسته‌های اینترنت را بخرید. بد هم نیست قبل از خرید، به صفحه ویژه بسته‌های اینترنت در پایگاه اینترنتی همراه اول نگاهی بیاندازید.

همانطور که می‌دانید، نوترینو در سرعت‌های بالاتر از سرعت پایه یا «۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه» هم ارائه می‌شود؛ اما استفاده از سرعت «یک مگابیت بر ثانیه» شرایطی دارد. شرطش هم این است که باید هنگام ثبت‌نام یکی از مدارک زیر را همراه داشته باشید:

  • کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل
  • کارت نظام پزشکی یا نظام مهندسی
  • پروانه وکالت
  • کارت بازرگانی معتبر
  • حکم یا کارت ویژه اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه
  • تصویر روزنامه رسمی برای شرکت‌ها و سازمان‌های غیر دولتی و کارت ملی نماینده
  • جواز کسب معتبر
  • معرفی‌نامه از اداره‌ها و ارگان‌های دولتی و یا شرکت‌های ثبت‌شده
  • کارت خبرنگاری معتبر
ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

۳ دیدگاه برای «راهنمای خرید و استفاده از سیم‌کارت دیتای همراه اول»

  1. سلام . میخواستم بپرسم سرعت اینترنت سیم کارت دیتا و سیم کارت عادی متفاوته ؟ آیا سیم کارت دیتا سرعت بیشتری ارائه میده ؟
    یا فقط تفاوت اینه که سیم کارت دیتا قابلیت تماس صوتی نداره و محدودیت سرعت داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *