پخش ویدیوی شناور ، مشاهده ویدئو قبل از پایان دانلود، حالت خودکار شب: امکانات نسخه ۴.۸ تلگرام

امکانات و قابلیت‌های نسخه ۴.۸ تلگرام

تلگرام در آپدیت جدید خود از چند قابلیت مفید بهره‌برداری کرده است: پخش ویدیوی شناور ، مشاهده ویدئو قبل از تمام شدن دانلود و فعالسازی خودکار حالت شب. در این پست نحوه استفاده از این سه قابلیت را آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید. ابتدا تلگرام خود را از لینک‌های زیر به آخرین نسخه ارتقا دهید:

دانلود Telegram نسخه iOS

دانلود Telegram نسخه اندروید

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

پخش ویدیوی شناور

ویدیوی شناوریکی از ویژگی‌های نسخه جدید تلگرام، امکان پخش ویدیوی شناور است. از این پس برای تماشای ویدیو در تلگرام نیازی نیست که آن را به صورت فول اسکرین درآورید و تا پایان آن صبر کنید. بلکه می‌توانید ویدئو را در حالت پخش قرار دهید و به صورت شناور در گوشه‌ای از نمایشگر گوشی نگه دارید. در این صورت می‌توانید هم زمان با پخش ویدیو، صفحات دیگر تلگرام را هم ببینید. حتی می‌توانید تلگرام را ببندید و در حین تماشای ویدئو از اپلیکیشن‌های دیگر گوشی استفاده کنید.

برای استفاده از قابلیت پخش ویدیوی شناور مراحل زیر را طی کنید:

۱. پنجره گفتگویی را که مایلید ویدیوی آن را به صورت شناور ببینید، باز کنید.

۲. آیکون پخش ویدیو را بزنید.

۳. آیکون پنجره را که روی گوشه سمت راست و بالای صفحه (کنار سه نقطه عمودی) واقع شده، بزنید.

ویدئوی موردنظر در یک پنجره کوچک و به صورت شناور پخش می‌شود. می‌توانید انگشت خود را بر روی پنجره شناور ویدئو قرار داده و آن را به هر کجای نمایشگر که تمایل دارید، منتقل کنید.

نقطه ضعف پخش ویدیوی شناور این است که در حالت پنجره کوچک، امکان متوقف کردن پخش ویدئو وجود ندارد. برای توقف پخش ویدیوی شناور باید آن را به حالت فول اسکرین درآورید و سپس دکمه BACK را بزنید.

مشاهده ویدئو قبل از تمام شدن دانلود

تا پیش از این به منظور گوش کردن به موزیک‌ها و یا تماشای ویدئوهای تلگرام، ناچار بودید فایل آن را به صورت کامل دانلود کنید. اما در نسخه جدید تلگرام به محض آغاز دانلود ویدئو یا موزیک، می‌توانید آن را پخش کنید. این قابلیت منجر به کاهش مصرف حجم اینترنت شما خواهد شد. چون اگر برای شما جالب نباشد، می‌توانید از ادامه دانلود آن جلوگیری کنید.

فعالسازی خودکار حالت شب

ویژگی جدید دیگر نسخه جدید تلگرام، امکان فعالسازی خودکار حالت شب یا همان Night Mode است. با استفاده از این ویژگی، کاربر می‌تواند ساعات خاصی را تعیین کند تا در این ساعات پوسته یا تم تلگرام، در حالت Night Mode قرار بگیرد. برای مثال می‌توانید با استفاده از این ویژگی بستری را ایجاد کنید که تم تلگرام شما از ساعت ۱۰ شب تا ۸ صبح به صورت خودکار در حالت شب قرار گیرد و از ۸ صبح مجدداً به حالت عادی بازگردد. پیشتر مطلبی در مورد تغییر دادن تم تلگرام نوشته بودیم که ممکن است برای شما جالب باشد.

پست‌های ما در مورد آپدیت‌های قبلی تلگرام را هم مطالعه کنید:

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!