به کمک سیری دستیار صوتی آیفون سلفی بگیرید

سیری یک اپلیکیشن هوشمند است که از زبان طبیعی برای درک درخواست کاربر و پاسخ دادن به آن استفاده می‌کند، از سرچ کردن در اینترنت برای یافتن جواب سوال کاربر گرفته تا کار کردن با اپلیکشن های دیگر آیفون. از سیری دستیار صوتی آیفون کارهایی برمی آید که فکرش را هم نمی کنید! در این پست گرفتن سلفی در آیفون با به کمک سیری را آموزش می دهیم.

سلفی در آیفون

مثلاً می‌توانید از سیری بخواهید برای شما آهنگ پخش کند. در این صورت اپلیکیشن موزیک پلیر آیفون باز می‌شود و شروع به پخش آهنگ می‌کند. یکی از کارهای جالب دیگری که سیری برای شما انجام می دهد، گرفتن سلفی در آیفون است.

کافی است از سیری بخواهید از شما سلفی بگیرد. در این صورت اپلیکیشن دوربین باز می‌شود تا بتوانید عکس یا فیلم بگیرید. اما ببینیم سیری چطور این کار را انجام می دهد. برای گرفتن عکس در آیفون به کمک سیری مراحل زیر را طی کنید:

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!
  1. دکمه Home آیفون را فشار دهید تا سیری باز شود. برای این کار لازم است گوشی شما به اینترنت وصل باشد. در غیر این صورت سیری به دکمه Home واکنشی نشان نمی دهد.
  2. بعد از این که سیری باز شد، برای گرفتن سلفی در آیفون می‌توانید از دستورات استفاده کنید:
    • برای گرفتن یک عکس معمولی از فرمان Take a Photo استفاده کنید. با این کار اپلیکیشن دوربین باز می‌شود و دوربین عقب گوشی عکس می گیرد.
    • برای گرفتن یک عکس پانوراما از فرمان Take a Panorama Photo استفاده کنید. با این کار اپلیکیشن دوربین باز می‌شود و به صورت خودکار روی حالت پانوراما تنظیم می‌شود. با این فرمان هم دوربین عقبی گوشی باز می‌شود.
    • برای گرفتن یک عکس مربعی از فرمان Take a Square Photo استفاده کنید. سیری با دریافت این فرمان اپلیکیشن دوربین را روی دوربین عقبی و حالت Square باز می‌کند.
  3. حالا می‌توانید از سوژه موردنظر خود عکس بگیرید.

آنچه تا اینجا خواندید، نحوه گرفتن عکس با استفاده از دوربین عقبی بود. برای گرفتن سلفی در آیفون با کمک سیری دکمه Home را بزنید تا سیری باز شود و فرمان Take a selfie را تکرار کنید. سیری با دریافت فرمان شما دوربین جلویی گوشی را باز می‌کند.

با همین روش می‌توانید ویدئو هم ضبط کنید. برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. دکمه Home آیفون را فشار دهید تا سیری باز شود.
  2. بعد از این که سیری باز شد، برای گرفتن ویدئو می‌توانید دستورات استفاده کنید:
    • برای گرفتن یک فیلم معمولی از فرمان Take a video استفاده کنید. با این کار اپلیکیشن دوربین باز می‌شود و می‌توانید فیلم بگیرید.
    • برای گرفتن یک فیلم آهسته از فرمان Take a Slow Motion Video استفاده کنید. با این کار اپلیکیشن دوربین باز می‌شود و به صورت خودکار روی حالت اسلوموشن تنظیم می‌شود.
    • برای گرفتن تایم لپس از فرمان Take a Time-Lapse Video استفاده کنید. سیری با دریافت این فرمان اپلیکیشن دوربین را روی حالت Time-Lapse باز می‌کند.
  3. حالا می‌توانید از سوژه موردنظر خود فیلم بگیرید.

پست های دیگر ما را در مورد آیفون بخوانید:

منبع: omghowto

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *