معرفی ۱۳ تا از بهترین بازی های استراتژیک موبایل سال ۲۰۲۰

بازی های استراتژیک طرفداران خاص خود را دارند و مدتی است که در گوشی های همراه بسیار محبوب شده اند. این بازی‌ها نیازمند برنامه ریزی دقیق، پیش بینی و مدیریت صحیح دارند تا بازیکنان بتوانند حریفان خود را شکست دهند. در این مقاله چندین بازی قدرتمند در سبک استراتژیک برای موبایل معرفی خواهیم کرد، پس اگر از دوست داران بازی های استراتژیک موبایلی هستید، با ما همراه باشید.

لیست بازی هایی که در این مقاله معرفی خواهند شد:

  • Tropico
  • Mindustry
  • The Escapists 2: Pocket Breakout
  • Holedown
  • Civilization Revolution 2
  • The Battle for Polytopia
  • XCOM: Enemy Within
  • Mushroom Wars 2
  • Fire Emblem: Heroes
  • Pandemic: The Board Game
  • Vainglory
  • Hearthstone
  • Star Command

بازی استراتژیک tropico

بازی استراتژیک موبایلی Tropico

مدیریت یک کشور سخت و دشوار است، اما وقتی دیکتاتور باشید بسیاری از مشکلات حل خواهند شد! این خلاصه ای از بازی Tropico است. در این بازی شما در نقش رهبری دیکتاتور باید جزیره خود را مدیریت کنید و کشور و مردم خود را به سوی آینده ای باشکوه (و یا برعکس!) هدایت کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

در بازی بازیکنان می‌توانند مدیریت قسمت های مختلف زندگی مردم، مانند خانه، جاده و سازه ها، آموزش شهروندان، پایگاه های نظامی، اقتصاد و سیاست را انجام دهند، کیفیت زندگی شهروندان را بهبود دهند و یا برعکس، باعث ایجاد هرج و مرج و ایجاد اعتراضات و شورش های تمام عیار شوند.

بازی جزئیات بسیار خوبی دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایل می‌کند. به عنوان مثال بازیکنان باید کیفیت مدارس را بهبود دهند در غیر این صورت کارایی خوبی نخواهند داشت و یا برای بهبود بخش هایی از کارمندان خارجی استفاده کنند. همچنین رویداد های مختلفی در بازی وجود دارد که بازیکن باید تصمیمات مختلفی بگیرد که برخی از آنها ساده و آسان نیست.

بازی قسمت های مختلفی دارد و به همین دلیل بازیکن باید مدتی را به مشاهده آموزش‌ها و امتحان قسمت های مختلف بگذراند. این بازی با اینکه در ابتدا برای رایانه های ساخته شده بود، اما به خوبی در گوشی های همراه نیز قابل بازی است و دکمه‌ها و تغییر زاویه دوربین به خوبی قابل انجام است.

بازی دارای ۱۵ خط داستانی است که هرکدام اهداف مختلفی دارند. اما در کنار قسمت مرحله ای، حالت Sandbox نیز در بازی وجود دارد که این امکان را به بازیکنان می‌دهد تا به صورت آزاد و بدون محدودیت کشور خود را مدیریت کنند. همچنین لازم به ذکر است چون بازی پولی است، تبلیغات و یا پرداخت درون برنامه ای ندارد.

بازی استراتژیک مینداستری

بازی استراتژیک Mindustry

Mindustry از جمله بازی های بسیار خوش ساخت و خوب در سبک tower defense است. این بازی به جای استفاده از مکانیک های ساده بازی های قدیمی این سبک، یعنی ارتقای سطح دفاعی‌ها به صورت مداوم، سبکی ارائه می‌کند که به بازیکن این امکان را می‌دهد خطوط دفاعی خود را قبل از هجوم مهاجمین به صورت کامل بسازد. بازی نسبت به دیگر بازی های استراتژیک چالش برانگیز و سخت است و مهم تر از همه، علاوه بر رایگان بودن آن تبلیغات و پرداخت های درون برنامه ای وجود ندارد.

برای موفقیت در این بازی، به تفکر و تاکتیک نیاز است. نه تنها برای ساخت دفاعی‌ها باید نگران منابع باشید، بلکه همچنین باید خط تدارکات را نیز ارتقا دهید و محافظت کنید، در غیر این صورت با اتمام منابع مقاومت دفاعی شما از بین خواهد رفت. همچنین در بازی درخت فناوری وجود دارد که با آن می‌توان امکانات و ارتقاهای جدید باز کرد.

بخش تک نفره بازی بسیار خوب ساخته شده است و بازیکن را با بخش های مختلف بازی و همچنین تاکتیک های مختلف آشنا می‌کند، اما حالت های مختلف چند نفره بازی تجربه منحصر به فردی ارائه می‌کنند که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را تجربه کنید. هاست قادر است تا تنظیمات مختلفی را انجام دهد و شرایط بازی را تغییر دهد، همچنین امکان این وجود دارد که با ویرایشگر نقشه، نقشه بازی تغییر داده شود. این بازی ۴ سال است که منتشر شده و به بروزرسانی ادامه می‌دهد، منتظر چه هستید؟ این بازی رایگان را همین الان بر روی موبایل خود نصب کنید.

بازی The Escapists 2: Pocket Breakout

از بین بازی های معرفی شده در این لیست، این بازی بیشترین آزادی را به بازیکن می‌دهد. هدف بازیکن در این بازی فرار از زندان است و برخلاف ظاهر ساده بازی، گیم پلی غنی دارد و ابزارها و مسیرهای بسیاری در اختیار بازیکن می‌گذارد.

اگر تا به حال یکی از بازی های سری The Escapists را تجربه کرده اید و لذت برده اید، حتما از این نسخه نیز لذت خواهید برد. این بازی که در ابتدا برای رایانه های شخصی عرضه شده بود، پورت موفقی برای موبایل داشته است و دارای کنترل های لمسی پیشرفته و حالت چند نفره است.

یک بار دیگر، در The Escapists هدف برنامه ریزی و فرار از زندان است. راه های مختلفی برای فرار از زندان وجود دارد و این تنوع یکی از بزرگترین نقاط قوت بازی است. از جمله این روش ها، رشوه به نگهبانان، ساخت سلاح و شورش در زندان است. همچنین این امکان وجود دارد که کاراکتر بازیکن ارتقا پیدا کند، این کار از طریق حضور در کتابخانه یا تمرین در سالن های ورزشی امکان پذیر است.

در بازی ۵ زندان وجود دارد و همچنین بازیکن قادر است تا حالت های سختی متفاوتی را انتخاب کند. لازم به ذکر است که در این نسخه این امکان وجود دارد که همراه با دوستان خود وارد بخش چند نفره شوید و با یکدیگر برای فرار تلاش کنید.

بازی استراتژیک موبایلی Holedown

آخرین بازی از سازنده Martin Jonasson، بازی HoleDown نام دارد و سبک بازی پازل با ترکیب المان های استراتژی است. در این بازی بازیکن باید موجوداتی خاص را به سمت بلوک‌ها پرتاب کند تا آنها را از بین ببرد. هر بلوک عددی بر روی آن نوشته شده است که برای نابودی باید به همان مقدار به آن ضربه وارد شود.

شاید این موضوع ساده به نظر برسد، اما بازی به تاکتیک نیاز دارد. بلوک‌ها شکل های مختلفی دارند و این موضوع دلیلی دارد؛ بازیکنان از این شکل های مختلف می‌توانند استفاده کنند و با نشانه گیری صحیح، چندین بلوک را هدف قرار دهند و نابود کنند. نابود کردن بلوک‌ها مهم است، زیرا پس از هر بار پرتاب، یک ردیف بالاتر خواهند آمد و هنگامی که به بالای صفحه برسند بازیکن می‌بازد.

در طول راه این امکان وجود دارد که کریستال هایی جمع آوری شود. از این کریستال‌ها می‌توان برای ارتقای قسمت های مختلف و همچنین خرید قابلیت های جدید استفاده کرد.

اگر از طرفداران بازی های پازل مبتنی بر فیزیک و به دنبال تجربه ای ناب و جدید هستید، حتما این بازی را امتحان کنید.

بازی Civilization Revolution 2

سری بازی های تمدن، یکی از بهترین و محبوب ترین بازی های رایانه های شخصی است و حال این سری به گوشی های هوشمند رسیده اند. در Revolution 2 بازیکنان باید امپراطوری خود را با ساخت یک ارتش قدرتمند و نابودی دشمنان بنا کنند و خود را به عنوان رهبر جهان معرفی کنند. چندین راه برای پیروزی در هر مسابقه وجود دارد: داشتن قدرتمندترین اقتصاد، تصرف پایتخت حریفان، جمع آوری ۲۰ هزار طلا و ساخت بانک جهانی، ساخت ۲۰ شهر، شگفتی های جهان، مردمان متحد و ساخت سازمان ملل و یا تبدیل شدن به اولین کشوری که با ارسال موشک به فضا برنده نبرد علم شده است.

این پورت به موبایل باعث شده است که برخی از ویژگی های نسخه رایانه های شخصی در موبایل وجود نداشته باشد، البته از طرف دیگر چون بازی پولی است نیازی نیست نگران تبلیغات یا پرداخت های درون برنامه ای باشید.

بازی استراتژیک موبایل The Battle for Polytopia

اگر از طرفداران سری بازی های تمدن (Civilization) هستید، حتما این بازی را نیز بررسی کنید. این بازی گیم پلی نوبتی دارد و بازیکنان باید در هر نوبت براساس شهر هایی که کنترل می‌کنند ستاره جمع کنند و با آن تکنولوژی بدست آورند، ارتش بسازند و یا منابع بدست آورند. نحوه مصرف منابع و ستاره‌ها در این بازی بسیار مهم است و نتیجه مسابقات را رقم می‌زند.

دو روش کلی برای انجام بازی وجود دارد؛ بازی به صورت تک نفره که می‌توانید یک مسابقه سفارشی سازی شده با تنظیمات دلخواه بسازید و یا از بخش چند نفره استفاده کنید، بخشی که این امکان را می‌دهد تا با دوستان خود به رقابت بپردازید و هر زمانی که نیاز باشد آن را ذخیره کنید. همچنین در بازی هوش مصنوعی نیز وجود دارد و در صورتی که ترجیح می‌دهید تنها بازی کنید گزینه خوبی می‌تواند باشد. هوش مصنوعی بازی دارای سطح های سختی متفاوتی است که بازیکن می‌تواند آن را براساس مهارت و چالش های مورد نیاز خود تنظیم کند. بازی به صورت رایگان دارای ۴ قبلیه است و ۶ قبلیه دیگر توسط پرداخت درون برنامه ای قابل باز شدن هستند.

بازی استراتژیک موبایل XCOM: Enemy Within

سری بازی های XCOM یکی از موفق ترین بازی های منتشر شده در سبک استراتژی نوبتی است. بازیکنان در این بازی وظیفه دارند مدیریت تیمی حرفه ای را به عهده گیرند و با بیگانگان فضایی مبارزه کنند. XCOM: Enemy Within ادامه ای بر XCOM: Enemy Unknown است و مجموعه از توانایی ها، ارتقا‌ها و سلاح های جدید را برای مبارزه با تهدیدات بیگانگان در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. با اینکه این بازی تقریبا ۴ سال است که منتشر شده است، اما همچنین یکی از بهترین بازی های اندروید است و تجربه ای فراموش نشدنی برای کاربران خلق می‌کند.

در این بازی بازیکنان در هر نوبت می‌توانند نیروهای خود را کنترل کرده، جا به جا کنند و یا دستورات حمله و دفاع بدهند. پس از اتمام هر ماموریت، بازیکن به مقر اصلی فرماندهی می‌رود، جایی که در آن می‌توان سربازان را ارتقا داد و توانایی های جدید باز کرد.

بازی Mushroom Wars 2

این بازی با سبک استراتژی در زمان واقعی توانست برنده جوایز مختلفی شود و نظرات مثبت بسیاری از منتقدین و کاربران دریافت کند. در این بازی بازیکنان باید ارتش های کوچکی از سربازان قارچی را در نبرد های آفلاین و آنلاین کنترل کنند و حریفان را شکست دهند. این بازی دارای گرافیک و گیم پلی بسیار زیبا و جذابی است که یادگیری آن نیز آسان اما کسب مهارت و تسلط در آن دشوار است.

هدف اصلی بازی تسلط کامل بر حریف است و برای دستیابی به این هدف، باید سربازان را به صورت صحیح و تاکتیکی در نقشه حرکت دهید، شهر‌ها و برج های دفاعی را تصرف کنید تا دشمن را شکست دهید. چهار قبیله مختلف در بازی وجود دارد که هرکدام دارای بخش داستانی خود در قسمت آفلاین هستند، اما در بخش آنلاین محدودیتی وجود ندارد و بازیکن می‌تواند هر کدام را که می‌خواهد انتخاب کند، با تاکتیک صحیح منابع خود را افزایش دهد و با استفاده از مهارت‌ها و قابلیت های مختلف دیگران را با ارتش قدرتمند خود شکست دهد.

بازی Fire Emblem: Heroes

بازی Fire Emblem: Heroes اولین تلاش شرکت نینتندو برای ورود به بازار موبایل بود. این ورود موفقیت آمیز بود و این بازی در بسیاری کشورها و نقاط تبدیل به یکی از محبوب ترین بازی های استراتژی RPG موبایل شد.

در این بازی تقریبا تمامی شخصیت‌ها محبوب سری Fire Emblem گرد هم آمده اند تا نبرد میان Askran Kingdom و Emblian Empire را به تصویر بکشند. بازیکنان در نقش یک احضارگر قدرتمند بازی می‌کنند که این قدرت را دارد تا بهترین قهرمانان Fire Emblem را برای کمک به پادشاهی ارسال کند.

بازیکنان از طریق قسمت داستانی می‌توانند حالت های جدید بازی از جمله نقشه های ویژه، دوئل آرنا و برج تمرین را باز کنند. دوئل آرنا ویژگی چند نفره بازی است و بازیکنان در این قسمت می‌توانند با دوستان و حریفان خود رقابت کنند.

بازی استراتژیک موبایل Pandemic: The Board Game

بازی Pandemic: The Board Game

این بازی نسخه موبایل بازی محبوب رومیزی با همین نام است که به دو صورت آفلاین و آنلاین امکان بازی آن وجود دارد. هدف بازیکن این است که از شیوع و نابودی جهان توسط ۴ نوع ویروس محافظت کند.

شما در ابتدا شخصیت خود را انتخاب می‌کنید، هر شخصیت دارای ویژگی و مهارت های خاصی است و این باعث می‌شود که این انتخاب تاثیر بزرگی در موفقیت نهایی بگذارد.

این بازی تمرکز ویژه ای بر همکاری تیمی دارد و همه باید برای رسیدن به پیروزی با یکدیگر همکاری و استراتژی داشته باشند.

بازی استراتژیک Vainglory

Vainglory یک بازی جذاب و خوش ساخت در سبک MOBA است که در آن بازیکنان می‌توانند با بازیکنان تصادفی هم تیمی و حریف شوند، یا گروه دوستانه درست کنند و با دوستان خود به رقابت بپردازند و یا در حالت تک نفره و آفلاین با هوش مصنوعی تمرین کنند. ۵ کلاس مختلف برای قهرمانان وجود دارد و در مجموع ۲۵ قهرمان در بازی برای انتخاب، ارتقا و نبرد وجود دارند. کنترل های بازی خوب و آسان هستند و بازیکنان به راحتی می‌توانند در نبردها شرکت داشته باشند. در بازی یک سیستم ارتقای پیشرفته وجود دارد که به بازیکن این امکان را می‌دهد به طور موثر در شرایط مختلف واکنش نشان دهد و موقعیت های خطرناک را خنثی کند.

بازیکنانی که در سبک MOBA تازه کار هستند نیازی به نگرانی برای آنها نیست، زیرا این بازی آموزش های خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، آموزش هایی که به یادگیری اصول اولیه، مهارت‌ها و توانایی‌ها کمک می‌کند.

بازی استرتژیک موبایلی Hearthstone

Hearthstone یک بازی رایگان، نوبتی کارتی است که از یک فرمول آشنا و قدیمی پیروی می‌کند: بازیکنان باید از کارت های خود استفاده کنند و حریف خود را شکست دهند. محیط بازی از دنیای سری بازی های محبوب Warcraft گرفته شده است و کارت های بازی نیروها و قابلیت های آن دنیا هستند.

هر ۹ قهرمان بازی قابلیت‌ها و توانایی های منحصر به فرد خود و همچنین دسته های کارت های مخصوص خود را دارند. بازی های آنلاین حالت های مختلفی دارد و از مسابقات تصادفی تا تورنومنت در این بازی وجود دارد. مسابقاتی که با شرکت در آنها بازیکنان علاوه بر بالا رفتن مهارت خود، می‌توانند به کارت های و نیروهای جدید دست پیدا کنند.

این بازی بدون شک بهترین بازی کارتی اندروید است. با اینکه در بازی امکان پیشرفت با خرید پرداخت درون برنامه ای وجود دارد، اما برای لذت بردن از این بازی نیاز نیست حتما هزینه ای انجام دهید.

بازی Star Command

Star Command یک بازی در سبک استراتژی علمی-تخیلی با سبک هنری پیکسلی است. بازیکنان در این بازی باید کنترل فرماندهی یک سفینه را بدست گیرند و با جذب خدمه و ارتقای بخش های مختلف خود را آماده مبارزه با تهدیدات کنند.

نبردهای بین سفینه ای در این بازی توسط مینی گیم‌ها انجام می‌شود و سیستم کنترل خدمه در بازی پیاده سازی شده است. به عنوان مثال بازیکن باید به هرخدمه وظیفه ای دهد، در صورت آتش سوزی آن را خاموش کند و مطمئن شود که سلامت افراد در بالاترین حد است و خطری آنها را تهدید نمی کند. پس از گذشت زمان، مهارت خدمه افزایش پیدا می‌کند و این امکان را به بازیکن می‌دهد تا سفینه خود را قدرتمند تر کند.

اگر به دنبال یک تجربه تک نفره و آفلاین جذاب و سرگرم کننده هستید، Star Command انتخاب مناسبی است.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *