آموزش کامل نحوه استفاده از لایو لوکیشن واتس اپ به صورت تصویری

در پست دیگری در مورد لایو لوکیشن تلگرام نوشته بودیم. در این پست قصد داریم طرز استفاده از لایو لوکیشن واتس اپ را آموزش بدهیم. با کارتی مگ همراه باشید.

موقعیت مکانی لحظه‌ای یا لایولوکیشن واتس اپ این قابلیت را به شما می‌دهد که موقعیت لحظه‌ای خود را به صورت زنده، برای مدت زمانی محدود با یک فرد یا گروه به اشتراک بگذاید. لایو لوکیشن واتس اپ کاربردهای جالبی دارد. مثلاً اگر می‌خواهید با دوستان خود و با چند اتومبیل سفر کنید، می‌توانید از آن استفاده کنید و بدانید هر کسی در کجای جاده است. اگر قرار دارید و در انتظار کسی هستید، می‌توانید با این قابلیت از فاصله او با خودتان باخبر شوید. به علاوه می توانید با استفاده از اپلیکیشن نقشه گوگل مسیر رسیدن به کسی که لایو لوکیشن را برای شما فرستاده، پیدا کنید.

برای استفاده از قابلیت لایو لوکیشن، قبل از هر کاری Location گوشی را در حالت فعال قرار دهید. برای این کار در گوشی‌های آیفون اپلیکیشن Settings را باز کنید. به پایین اسکرول کنید و گزینه Privacy را انتخاب کنید. در صفحه جدید Location Service را بزنید و آن را در حالت فعال قرار دهید. در گوشی‌های اندرویدی هم می‌توانید این کار را از طریق نوار دسترسی سریع و یا اپلیکیشن Settings انجام دهید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

واتس اپ را باز کنید. شخص یا گروهی را که می‌خواهید لایو لوکیشن خود را برای آن بفرستید، انتخاب کنید. در صفحه چت، آیکون اتچ (گیره کاغذ) را بزنید و از لیستی که باز می‌شود، گزینه Location (موقعیت مکانی) را انتخاب کنید. با انتخاب لوکیشن وارد نقشه می‌شوید.

در این صفحه دو گزینه وجود دارد:

Send your current location: با انتخاب این گزینه آخرین موقعیت مکانی شما ارسال می شود که قابل تغییر هم نیست. یعنی اگر شما حرکت کنید و در موقعیت مکانی جدیدی قرار بگیرید، مخاطبتان موقعیت قبلی شما را روی نقشه می بینند.

لایو لوکیشن واتس اپلایو لوکیشن واتس اپ

Share Live  Location: با انتخاب این گزینه موقعیت مکانی شما به صورت لحظه ای روی نقشه نمایش داده می شود. به این معنی که اگر راه بروید یا سوار خودرو باشید، حرکت شما روی نقشه قابل مشاهده است.

برای ارسال لایولوکیشن واتس اپ گزینه دوم را انتخاب کنید. در صفحه جدید باید از سه گزینه موجود (۱۵ دقیقه، ۱ ساعت و ۸ ساعت) مدت زمان به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی را انتخاب کنید و سپس آیکون ارسال را بزنید.

لایو لوکیشن واتس اپ

پس از طی این مراحل، به صفحه چت بازمی‌گردید. همانطور که در تصویر می‌بینید، موقعیت مکانی شما به صورت زنده در چت نمایش داده می‌شود. لایو لوکیشن واتس اپ تا به پایان رسیدن بازه زمانی که شما انتخاب کرده‌اید، در چت نمایش داده می‌شود. اگر فرد یا افراد مقابل به شما لایولوکیشن بدهند، روی نقشه موقعیت مکانی خودتان و بقیه را هم خواهید دید.

می توانید قبل از به پایان رسیدن بازه زمانی که انتخاب کرده‌اید، اشتراک‌گذاری لحظه‌ای موقعیت مکانی را متوقف کنید. برای این کار گزینه Stop Sharing را در پایین نقشه بزنید و در پنجره ای که باز می شود، دوباره Stop را بزنید. با این کار لوکیشنی که به اشتراک گذاشته‌اید، از حالت لایو خارج می‌شود. اما در چت باقی می‌ماند. اگر می‌خواهید لوکیشن را به طور کامل حذف کنید تا کسی نتواند آن را مشاهده کند، انگشت خود را روی لوکیشن قرار دهید و نگه دارید. سپس Delete For Everyone را بزنید.

منبع: WhatsApp FAQ

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *