بکاپ تلگرام : چگونه از محتوای چت های خود در تلگرام بکاپ تهیه کنیم؟

با جدی شدن موضوع فیلتر نلگرام، بسیاری از کاربران ایرانی نگران مجتوای چت های خود در این اپلیکیشن هستند. قبلا در مورد نحوه حذف اکانت تلگرام نوشته بودیم. در این پست نحوه تهیه بکاپ از اکانت تلگرام را آموزش می دهیم. با تهیه بکاپ تلگرام حتی در صورت فیلتر شدن این اپلیکیشن، نگران از دست رفتن محتوای اکانت خود نخواهید بود.

برای بکاپ گرفتن از پت های تلگرام، دو راه وجود دارد. در روش اول چت ها به صورت متنی ذخیره می شوند. اما در روش دوم خروحی بکاپ تلگرام به صورت پرینت یا فایل PDF است. برای بکاپ تلگرام به روش اول، باید از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید. کروم را باز کنید و به لینک زیر بروید:

دانلود افزونه Save Telegram Chat History

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

سپس به نسخه تحت وب تلگرام بروید و لاگین کنید. روی هر کدام از چت ها که می خواهید از آن بکاپ تهیه کنید، کلیک کنید. حالا افزونه را اجرا کنید و منتظر بمانید تا پروسه بکاپ تلگرام به پایان برسد.

اما برای بکاپ تلگرام به روش دوم، به نسخه تحت وب تلگرام بروید و لاگین کنید. روی هر کدام از چت ها که می خواهید از آن بکاپ تهیه کنید، کلیک کنید. آیکون تنظیمات (سه خط افقی) در بالا و سمت راست را بزنید و سپس Print را انتخاب کنید. مسیر پرینتر را تغییر بدهید و microsoft print to pdf را در حالت فعال قرار دهید. حالا گزینه Print را بزنید و مسیر ذخیره قایل را انتخاب کنید.

بکاپ تلگرام

اما برای تهیه بکاپ از فایل های صوتی باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. اپلیکیشن File Manager را باز کنید. این اپلیکیشن بسته به مدل گوشی ممکن است نام دیگری داشته باشد.
  2. Internal Storage را بزنید.
  3. پوشه Telegram را پیدا کنید.
  4. پوشه تلگرام شامل چهار فولدر است. فایل های صوتی در Telegram Audio ذخیره می شوند.
  5. قایل های صوتی را که می خواهید از آنها بکاپ بگیرید، انتخاب کنید.
  6. آیکون Settings در بالا و سمت راست صفحه (علامت سخ نقطه) را بزنید و گزینه Copy را انتخاب کنید.
  7. از لیستی که باز می شود، SD Card را انتخاب کنید.
  8. Create Folder را بزنید و نام موردنظر خود را وارد کنید، سپس Done را بزنید.

اگر مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید، فایل های صوتی به کارت حافظه منتقل می شوند. بکاپ گرفتن از عکس ها، ویدئوها و فایل ها نیز به همین صورت انجام می شود. با این تفاوت که در مرحله ۴ باید یکی از فولدرهای Document، Image، یا Video را انتخاب کنید.

 

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!