اکانت تلگرام خود را چگونه حذف کنیم؟ (آموزش همراه با تصاویر)

چگونه اکانت تلگرام خود را حذف کنیم؟

ممکن است تصور کنید که تنها با حذف کردن تلگرام از گوشی تلفن همراه خود، فعالیت شما در این شبکه اجتماعی خاتمه می‌یابد. اما باید بدانید که این طور نیست. برای این کار باید قبل از حذف کردن اپلیکیشن تلگرام، اکانت تلگرام خود را هم حذف کنید. با توجه به این که طی هفته گذشته بحث فیلترینگ تلگرام مجدداً مطرح شده، ممکن است بخواهید قبل از این که این نرم‌افزار از دسترس خارج شود، اقدام به حذف اکانت تلگرام خود کنید.

اگر تصمیم دارید اکانت تلگرام خود را حذف کنید، لازم است بدانید که این کار از طریق اپلیکیشن تلگرام ممکن نیست. برای حذف اکانت تلگرام خود باید از یک اپلیکیشن واسطه استفاده کنید و یا از طریق وب‌سایت تلگرام اقدام کنید. توجه کنید که پس از انجام این عملیات، بازیابی اکانت حذف شده امکان ندارد.

پس از حذف اکانت تلگرام شما، دیگران اکانت شما را نه با نام شما، بلکه با نام Deleted Account مشاهده می‌کنند. اما پیام‌هایی که تا قبل از پاک کردن اکانت تلگرام برای آنها فرستاده‌اید، از بین نمی‌روند.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

روش‌های پاک کردن اکانت تلگرام

لینک مستقیم سایت تلگرام

بهترین راه پاک کردن اکانت تلگرام، استفاده از اینک مستقیم وب‌سایت تلگرام است. برای این کار ابتدا لینک زیر را باز کنید تا وارد سایت رسمی تلگرام شوید.

لینک درخواست حذف حساب کاربری تلگرام

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، در صفحه‌ای که باز می‌شود، باید شماره تلفن همراه خود را با فرمت استاندارد بین‌المللی وارد نمایید. به این معنی که شماره همراه را با اعداد انگلیسی و قبل از شماره خط، کد کشور (۹۸+) را هم وارد کنید. سپس گزینه Next را بزنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

پاک کردن اکانت تلگرام

در این مرحله یک پیغام از طرف تلگرام برای شما ارسال خواهد شد که حاوی یک کد است. این کد را باید در فیلد Confirmation Code وارد نمایید و سپس Sign in را بزنید. در مرحله بعد دلیل این که می‌خواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، از شما سوال می‌شود که جواب دادن به آن الزامی نیست. می‌توانید بدون جواب دادن به این سوال، گزینه Done را بزنید.

در مرحله پایانی باید گزینه Delete my account را انتخاب کنید و تمام! اگر اپلیکیشن تلگرام یا تلگرام دسکتاپ را باز کنید، وارد صفحه ثبت نام می‌شوید. یعنی برای استفاده مجدد از تلگرام، باید یک اکانت جدید بسازید.

نرم‌افزار واسطه دستیار تلگرام

دستیار تلگرامدستیار تلگرام برنامه‌ای است از توسط انجمن برنامه‌نویسان ایرانی طراحی و منتشر شده است. این نرم‌افزار امکانات زیادی دارد که حذف اکانت تلگرام یکی از آنهاست. برای این کار ابتدا نرم‌افزار را از لینک زیر دانلود و نصب کنید:

دانلود دستیار تلگرام از کافه بازار

دانلود دستیار تلگرام از مایکت

اپلیکیشن را نصب و آن را باز کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، باید شماره‌ تلفن همرا خود را وارد کنید و درخواست حذف اکانت را بزنید. در این مرحله یک پیغام از طرف تلگرام برای شما ارسال می‌شود که حاوی یک کد است. این کد را در اپلیکیشن دستیار تلگرام وارد کنید و گزینه تأیید را بزنید. در مرحله بعدی گزینه Delete telgram  account را مشاهده می‌کنید. با انتخاب این گزینه، اکانت تلگرام شما پاک می‌شود.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر بیش از یک اکانت تلگرام داشته باشید، باید این کار را به تعداد اکانت‌های خود تکرار کنید. قبلاً در پست دیگری با عنوان نحوه ساختن چند اکانت در تلگرام نوشته بودیم که می‌توانید با استفاده از یک نسخه از اپلیکیشن تلگرام، تا ۳ اکانت بسازید و از هر سه در همان نسخه از اپلیکیشن استفاده کنید. در این صورت با این که از یک نسخه از اپلیکیشن استفاده می‌کنید، اما باید مراحل فوق را برای هر اکانت یک بار انجام دهید.

اما اگر اطلاعات موجود در تلگرام شما حیاتی است (که معمولاً همینطور است!)، بهتر است قبل از حذف اکانت تلگرام، از آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. نحوه انجام این کار را در پست دیگری آموزش خواهیم داد.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!