آموزش پیدا کردن افراد نزدیک و گروه‌های نزدیک در تلگرام و ساختن گروه محلی

اپلیکیشن تلگرام قابلیت جالبی دارد که به کمک آن می‌توانید افراد نزدیک یعنی کاربرانی که موقعیت مکانی آن‌ها به شما نزدیک است را پیدا کنید و بدون این که شماره آنها را داشته باشید، به مخاطبانتان اضافه کنید. در این پست نحوه پیدا کردن افراد نزدیک در تلگرام بدون داشتن شماره تماسشان را می آموزید.

پیدا کردن افراد نزدیک در تلگرام

تلگرامتان را به آخرین نسخه آپدیت کنید و GPS گوشی را روشن کنید. حالا برای پیدا کردن افراد نزدیک در تلگرام مراحل زیر را طی کنید:

  1. تلگرام را باز کنید و از بالا و سمت چپ، منوی همبرگری را باز کنید.
  2. گزینه contacts را بزنید.
  3. بالای صفحه گزینه جدید Add People Nearby اضافه شده است. روی آن ضربه بزنید.
  4. در صفحه جدیدی که باز می شود دو گزینه می بینید: افراد نزدیک و گروه‌های نزدیک. حال به توضیح هر کدام می‌پردازیم

پیدا کردن افراد نزدیک (People Nearby) در تلگرام

پروفایل افرادی که در نزدیکی شما هستند و قابلیت لوکیشن گوشی‌شان روشن است، در این قسمت نمایش داده می‌شود. البته شرطش این است که آن‌ها نیز وارد تلگرام شوند و از قسمت مخاطبین، صفحه Add people nearby (افزدون افراد نزدیک) را باز کنند. در صورت شما می‌توانید بدون دادن و گرفتن شماره موبایل، افرادی را که در این لیست می بینید، به مخاطبان تلگرام خود اضافه کنید. شرایطی را در نظر بگیرید که می خواهید از کسی فایلی بگیرید یا برای کسی فایلی بفرستید. اما تمایل ندارید شماره خود را به او بدهید. این قابلیت در چنین مواردی کاربرد دارد. نکته مثبت این قابلیت جدید تلگرام این است که اگر فقط آنلاین باشید و وارد صفحه People Nearby نشده باشید، پروفایل شما در لیست کاربران دیگر نمایش داده نمی شود.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!
پیدا کردن افراد نزدیک در تلگرام

یافتن گروه‌های نزدیک (Groups Nearby) در تلگرام

اگر افرادی که از نظر موقعیت جغرافیایی به شما نزدیک هستند، گروه محلی ساخته باشند، این گروه ها را در قسمت گروه‌های نزدیک (Groups Nearby) می‌بینید. می‌توانید عضو این گروه ها بشوید و با همسایه های خود چت کنید. همچنین می توانید خودتان هم یک گروه محلی بسازید. در این صورت کاربران دیگر می توانند گروه شما را ببینند و در آن عضو بشوند.

ساختن گروه محلی در تلگرام

برای ساختن گروه محلی Create a Local Group را بزنید. در صفحه جدیدی که باز می شود، Start Group را بزنید. سپس نام گروه را به فارسی یا انگلیسی تایپ کنید و تمام. دقت کنید که پس از ساختن گروه شما ناشناس نمی مانید و افراد نزدیک به شما می توانند ببینند که گروه را چه کسی ساخته است. پس در انتخاب اسم و عکس گروه احتیاط کنید. گروه محلی شما در لیست چت هایتان نمایش داده می شود. می توانید از آن خارج شوید، اما با این کار آن گروه از لیست گروه های محلی حذف نمی شود. لازم است به تنظیمات گروه بروید و گزینه Delete Group را بزنید.

پیدا کردن افراد نزدیک در تلگرام

قابلیت جدید دیگر نسخه جدید تلگرام، امکان واگذاری مالکیت گروه ها و کانال هاست. در نسخه های قبلی ادمین یک گروه یا کانال، می توانست دسترسی اعضای دیگر گروه یا کانال را ارتقا بدهد و آنها را ادمین کند. اما امکان کم کردن دسترسی ها برای خود او وجود نداشت. در نسخه ۵.۸ ادمین یک گروه یا کانال می تواند همه دسترسی های خود را به اعضای دیگر واگذار کند و یک عضو معمولی باشد.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *