اسکن باکیفیت عکس های قدیمی با گوشی تلفن همراه با اپلیکیشن Google Photoscan

این که عکس‌های قدیمی آلبوم خانوادگی را در گوشی همراه خود داشته باشیم، بسیار عالی است. اما اگر به طور معمول از روی این عکس‌ها با گوشی خود عکس بگیریم، نتیجه کار چندان جالب نخواهد بود. بنابراین، نیاز به یک اپلیکیشن اسکن عکس خواهید داشت. گوگل اپلیکیشنی ارائه کرده که به کمک آن به سادگی می‌توانید از عکس‌های قدیمی خود اسکن‌های با کیفیت قابل قبول بگیرید.
اپلیکیشن اسکن عکس

اپلیکیشن Google Photoscan اپلیکیشنی است که توسط گوگل به طور تخصصی برای اسکن کردن اسکن‌های چاپ‌شده‌ی شما ارائه شده است. زمانی که ما به طور معمول و با دوربین تلفن همراه خود از عکس‌های قدیمی عکس می‌گیریم، این عکس‌ها چند مشکل اساسی دارند:

  1. به خاطر کم بودن نور محیط، ممکن است عکس تاریک و بی‌کیفیت بیافتد.
  2. اگر فلاش گوشی را روشن کنیم و با فلش عکس بگیریم، بازتاب نور فلاش باعث میشود بخشی از عکس سفید بیفتد و عملا عکس به دردی نخواهد خورد.
  3. سطح زیر عکس در عکس ما می‌افتد و برش دقیق عکس و جدا کردن آن از پس زمینه کاری زمان‌بر است.

اما اپلیکیشن گوگل فوتواسکن این مشکلات را حل کرده است. زمانی که شما با اپلیکیشن اسکنر عکس گوگل اقدام به عکاسی از عکس‌های قدیمی می‌کنید، این اپلیکیشن ترفند جالبی به کار می‌گیرد: اپ از شما می‌خواهد که با فلاش و بدون نگران بودن از انعکاس نور دوربین از روی عکس، از چهار نقطه‌ی مختلف، از روی عکستان تصویر بگیرید. سپس این اپ با قابلیت پردازش تصویری قدرتمند خود، این چهار عکس را با هم ترکیب می‌کند و انعکاس‌ها نقاط نورانی روی عکس را با استفاده از تصاویر به دست آمده از عکس‌های دیگر حذف می‌کند و نتیجه حیرت‌انگیز است.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

اسکن عکس با موبایل

گوگل قبلا سرویس و اپلیکیشن پرطرفدار گوگل‌فوتوز را راه‌اندازی کرده که مکانی امن و رایگان برای ذخیره‌سازی عکس‌های شما در فضای ابری، و سپس دسترسی به این عکس‌ها با یک جستجوی ساده است. حالا با ترکیب اپلیکیشن گوگل فوتو اسکن و گوگل فوتوز، شما می‌توانید عکس‌های قدیمی خود را نیز در فضای ابری گوگل ذخیره کنید و هر زمان که نیاز داشتید، از هر جایی به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. در تعطیلات عید امسال، فرصتی دست داد و تمام عکس‌های آلبوم خانوادگی قدیمی را با این اپلیکیشن به روی گوشی تلفن همراه خود اسکن کردم و الان خوشحالم که جای این عکس‌ها روی سرورهای ابری گوگل امن است و همیشه آن‌ها را در دسترس دارم. این هم عکسی از دوران کودکی خودم که با این اپلیکیشن اسکن کرده‌ام. تقریبا تمام جزئیاتی که در عکس چاپ شده وجود داشت، در این عکس نیز به خوبی ثبت شده است.

عکس قدیمی اسکن شده

برای دریافت اپلیکیشن اسکن عکس گوگل می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید (در صورتی برای دریافت از گوگل پلی مشکل داشتید، اپ را از بازار دریافت کنید).

دریافت اپلیکیشن Photoscan از Play Store دریافت اپلیکیشن Photoscan از کافه بازار

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!