چگونه اطلاعات گوشی را قبل از فروش پاک کنیم؟

حذف اطلاعات گوشی قبل از فروش

حذف اطلاعات گوشیورود گوشی‌های جدید به بازار تکنولوژی آنقدر وسوسه‌کننده است که به سختی می‌توان با آن مبارزه کرد! معمولاً بعد از مدتی به فکر فروختن گوشی قدیمی و خریدن یک گوشی جدید می‌افتیم. اما اگر قصد فروختن گوشی قدیمی را دارید، نکته‌ای که نباید از آن غافل شوید، حذف اطلاعات گوشی است. پاک کردن اطلاعات بدترین راه برای این کار است. چرا که محتویات گوشی به راحتی قابل بازگردانی هستند. ابزارهای مختلفی برای حذف اطلاعات گوشی وجود دارد. اما با چند راه حل ساده هم می‌توان امنیت اطلاعات شخصی بالا برد.

گوشی‌های آیفون

پیشتر در مورد خالی کردن حافظه داخلی گوشی‌های آیفون نوشته بودیم. اما اتفاقی که در فرایند حدف اطلاعات گوشی می‌افتد، کاملاً متفاوت از خالی کردن حافظه داخلی است. با توجه به قیمت بالای گوشی‌های آیفون، یک راه خوب برای پوشش دادن قسمتی از هزینه گوشی جدید، فروختن آیفون قدیمی است. اگر فصد دارید آیفون قدیمی خود را بفروشید، باید گوشی را از اپل واچ جدا کنید. سپس از همه اطلاعات گوشی بک آپ یا نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای بک آپ گرفتن از گوشی‌های آیفون چند را ه وجود دارد. بهترین راه که توصیه کمپانی اپل هم هست، تهیه بک آپ بر روی iCloud است. برای این کار گوشی را به اینترنت وصل کنید. منوی Settings را باز کنید و روی اپل آی دی خود ضربه بزنید. در صفحه جدید، iCloud را انتخاب کنید و iCloud Backup را در حالت فعال قرار دهید. سپس Backup Now را بزنید و صبر کنید تا بک آپ گیری از اطلاعات گوشی کامل شود. برای استفاده از این روش محدودیت‌هایی وجود دارد. از جمله این که فضای رایگانی که iCloud در اختیار شما قرار می‌دهد، فقط ۵ گیگابایت است که قطعاً کافی نیست. برای استفاده از فضای بیشتر باید بهای آن را بپردازید!

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

راه دوم استفاده از لپ‌تاپ یا سیستم برای ذخیره بک آپ گوشی است. برای این کار ابتدا نرم‌افزار iTunes را دانلود و نصب کنید. سپس گوشی آیفون را با استفاده از کابل شارژ به لپ تاپ یا سیستم وصل کنید. نرم‌افزار را باز کنید و Backup Now را بزنید. سپس از همه سرویس‌ها مانند ایمیل و شبکه‌های اجتماعی خود خارج شوید (logout) و اطلاعات کش همه آنها را از قسمت تنظیمات پاک کنید (clear data). در این مرحله باید از اکانت خود در اپل خارج شوید. برای این کار منوی settings را باز کنید. روی نام کاربری خود در بالای صفحه ضربه بزنید. در صفحه جدید اسکرول کنید تا به Sign Out برسید. با انتخاب این گزینه باید نام کاربری و رمز عبور خود را مجدداً وارد کنید و سپس Turn Off را بزنید.

حالا وقت حذف اطلاعات گوشی فرا رسیده است. سیم‌کارت و کارت حافظه را خارج کنید. در منوی settings، گزینه General را انتخاب کنید. در صفحه اسکرول کنید تا به Reset برسید و روی آن ضربه بزنید. در صفحه جدید، گزینه Erase All Content And Settings را بزنید و تمام!

گوشی‌های اندرویدی

اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، قبل از هر کاری لازم است تمام اپلیکیشن‌های گوشی را با اکانت گوگل خود همخوان یا Sync کنید. برای این کار اپلیکیشن Settings را باز کنید. گزینه Users And Accounts و سپس Accounts Sync را انتخاب کنید. در صفحه جدید Sync Now را بزنید. وقتی عملیات همخوان‌سازی به پایان رسید، از اطلاعات گوشی بک آپ یا نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای تهیه بک آپ از اطلاعات گوشی، منوی Settings را باز کنید و System را بزنید. سپس گزینه Back Up را انتخاب کنید و Back Up To Google Drive را در حالت فعال قرار دهید.

بعد از تهیه بک آپ، از همه سرویس‌ها مانند ایمیل و شبکه‌های اجتماعی خود خارج شوید (logout) و اطلاعات کش همه آنها را از قسمت تنظیمات پاک کنید (clear data). سپس سیم‌کارت و کارت حافظه را خارج کنید و اطلاعات گوشی را encrypt یا کدگذاری کنید. این کار باعث می‌شود اطلاعات قابل خواندن نباشند. برای اینکریپت کردن گوشی، از منوی Settings، گزینه Security و سپس Encrypt Phine را انتخاب کنید. ممکن است در بعضی از گوشی‌های اندرویدی این آپشن در قسمت storage قرار داشته باشد. حالا نوبت حدف اطلاعات گوشی است. اپلیکیشن Settings را باز کنید و System را بزنید. در صفحه جدید Reset و سپس Factory Data Reset را انتخاب کنید. توجه کنید که بسته به نوع گوشی ممکن است Reset و Back Up یکی باشند.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!