امکانات نسخه جدید واتس اپ که احتمالاً از آنها خبر ندارید!

این روزها و بعد از فیلتر شدن تلگرام، WhatsApp تبدیل به یک برنامه پیام رسان رایج شده است. ولی امکانات این نرم افزار به نوشتن پیام و فرستادن آن ختم نمی شود. امکانات بسیار زیادی در WhatsApp وجود دارد که ممکن است که از همه آن ها اطلاع نداشته باشید. در این پست امکانات نسخه جدید واتس اپ را آموزش می دهیم.

نسخه جدید واتس اپ

قبل از هر کاری واتس اپ گوشی خود را از لینک های زیر به آخرین نسخه ارتقا دهید:

دانلود WhatsApp از آیتونز

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دانلود WhatsApp از گوگل پلی استور

تماس های صوتی و تصویری گروهی

تماس های صوتی و تصویری واتس اپ کاملا رایگان هستند و تنها حجم اینترنت شما را مصرف می کنند. در نسخه جدید واتس اپ برای گوشی های اندرویدی و آیفون، تماس های صوتی و تصویری به دو نفر محدود نمی شوند. بلکه می توانید با حداکثر سه نفر دیگر در آن واحد به صورت صوتی یا تصویری تماس بگیرید.

برای این که یک تماس گروهی را آغاز کنید، ابتدا باید یک تماس دونفره برقرار کنید. بعد از این که تماس اول برقرار شد،  در بالا و سمت راست صفحه آیکون آدمک را بزنید. حالا لیستی از کانتکت های شما نمایش داده می شود. می توانید از این لیست یک نفر دیگر را انتخاب کنید. دقت کنید که امکان انتخاب دو نفر به صورت همزمان وجود ندارد. بنابراین اگر می خواهید یک تماس چهار نفره داشته باشید، باید این مرحله را دو بار تکرار کنید.

امکانات گروه ها

در نسخه جدید واتس اپ برای گروه ها امکانات جدید در نظر گرفته شده است:

Catch-up: در نسخه جدید واتس اپ، اگر در گروه کسی شما را منشن کرده باشد، علامت @ و تعداد دفعاتی را که منشن شده اید، در پایین و سمت راست صفحه خواهید دید. با ضربه زدن روی علامت @ مستقیماً به کامنتی که شما را منشن کرده می رسید.

جلوگیری از اد شدن به گروه: در واتس اپ کاربران برای این که شما را به یک گروه اد کنند، نیازی به تایید شما ندارند. اما در نسخه جدید واتس اپ اگر شما یک گروه را ترک کنید، ادمین ان گروه نمی تواند شما را مجدداً به ان گروه اضافه کند.

مشاهده فضای اشعال شده توسط چت ها

اگر می خواهید فضای اشغال شده توسط اپلیکیشن واتس اپ را ازاد کنید، یکی از راه ها این است که پت های خود با دیگران را پاک کنید.  نسحه جدید واس اپ می توانید فضای اشغال شده توسط چت ها را ببینید.

برای این کار به منوی واتس اپ بروید و settings را انتخاب کنید. سپس Data and Storage را بزنید و در منوی بعدی Storage Usage را انتخاب کنید. در اینجا لیستی از چت های شما و فضایی که هر چت اشغال کرده است، نمایش داده می شود. با انتخاب هر چت می توانید گزینه های بیشتری را ببینید و مدیریت کنید.

به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی

اگر می خواهید به سوال «کجایی؟» جواب بدهید، به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی بهترین راه است! برای این کار به صفحه چت بروید و آیکون گیره کاغذ را بزنید. از گزینه های موجود، Location را بزنید و پس از باز شدن نقشه، Share Live Location را بزنید. می توانید موقعیت خود را برای ۱۵ دقیقه، ۱ ساعت و یا ۸ ساعت به اشتراک بگذارید.

دقت کنید که اگر Share Location را انتخاب کنید، موقعیت مکانی شما در همان لحظه به اشتراک گذاشته می شود.

انتشار استاتوس

اگر از اسنپ چت یا اینستاگرام استفاده کرده باشید، استاتوس واتس اپ برای شما چیز جدیدی نیست. استاتوس واتس اپ یک پیام در قالب فیلم، عکس یا گیف است. تمام کسانی که شماره شما را دارند، این پیام را می بینند. استاتوس های واتس اپ در تب سمت راست چت ها نمایش داده می شوند و از زمان انتشار تا ۲۴ ساعت قابل مشاهده هستند. هر کاربر می توانید در یک روز چند استاتوس آپلود کند.

اگر می خواهید برای واتس اپ خود استاتوس بسازید، واتس اپ را باز کنید. به تب استاتوس بروید و My Status را بزنید. حالا می توانید با استفاده از دوربین اصلی یا جلویی گوشی عکس یا فیلم (تا ۴۵ ثانیه) بگیرید. به علاوه می توانید از عکس های گالری گوشی انتخاب کنید. در مرحله بعدی می توانید عکس را ویرایش کنید و یا برای آن ایموجی بگذارید.

درست مانند اسنپ چت با اینستاگرام می توانید بفهمید که چه کسانی استاتوس شما را دیده اند. به علاوه کسانی که استوری شما را می بینند، می توانند به آن جواب بدهند.

اگر می خواهید به استاتوس بعدی (یا قبلی) بروید، روی لبه سمت راست (یا چپ) صفحه ضربه بزنید. اگر نمی خواهید استاتوس بعدی را ببینید، صفحه را به سمت چپ بکشید. اگر می خواید برای یک استاتوس کامنت بگذارید، هنگام نمایش ان صفحه را به بالا بکشید.

می توانید استاتوس خود را فقط با یک نفر و یا با یک گروه که عضو آن هستید، به اشتراک بگذارید. اما اگر استاتوس شما پابلیک باشد، تمام کسانی که شماره شما را دارند، آن را خواهند دید. به علاوه می توانید آن را با همه جز یک یا چند نفر به اشتراک بگذارید.

زوم کردن و ویرایش ویدئوها

در نسخه جدید واتس اپ آنچه در مورد ویدئوها می توانید انجام بدهید، کاملاً متفاوت با تسخه های قبلی است. از این پس می توانید هنگام مشاهده ویدئوها روی آنها زوم کنید. به علاوه می توانید ویدئو را در یک پنجره جدید (pop-out) باز کنید. به این ترتیب همزمان با پخش ویدئو، می توانید صفحات دیگر واتس اپ را بخوانید و به چت کردن ادامه بدهید. همچنین امکاناتی از قبیل کراپ کردن یا جدا کردن بخشی از ویدئو هم فراهم شده است تا قبل از انتشار مجدد، بتوانید حجم ویدئو را کم کنید.

پست دیگر ما در مورد ترفندهای واتس اپ وب را هم بخوانید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *