همه روش‌های اتصال گوشی هواوی به تلویزیون هوشمند و غیرهوشمند

هواوی با انتشار مدل های جدید و هوشمند خود از جمله P، قابلیت های ارتقا یافته بسیاری ارائه داده است. با این که صفحه نمایش موبایل ها روز به روز بزرگتر می‌شود، اما با این حال محدودیتی وجود دارد و بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند با انتقال صفحه نمایش گوشی خود به رایانه یا تلویزیون هوشمند از بازی و تماشای ویدیو در صفحه نمایش بزرگ لذت ببرند. اگر شما هم جز همین افراد هستید و می‌خواهید از تماشای ویدیوهای موبایل خود در تلویزیون هوشمند لذت ببرید،  ما همراه باشید. در این مقاله روش های مختلف اتصال گوشی هواوی به تلویزیون هوشمند را توضیح می‌دهیم. در مقاله‌ای دیگر نیز روش اتصال گوشی هواوی به کامپیوتر را توضیح داده ایم.

  • استفاده از مبدل HDMI
  • استفاده از ویژگی Multi-screen
  • استفاده از دستگاه اندروید باکس
  • برنامه ApowerMirror
  • برنامه Miracast
  • استفاده از Chromecast

روش اول: استفاده از مبدل HDMI

اتصال گوشی هواوی به تلویزیون با استفاده از مبدل HDMI

یک روش قدیمی برای اتصال موبایل به تلویزیون، استفاده از آداپتور HDMI و کابل USB-C است. برای استفاده از این روش کافی است آداپتور را به تلویزیون متصل کرده و سپس کابل USB-C را از گوشی هواوی خود به این آداپتور متصل کنید. حال صفحه نمایش موبایل شما بر روی تلویزیون مشاهده می‌شود و می‌توانید ویدیو تماشا کنید، موسیقی گوش دهید و بازی کنید. این روش برای افرادی که از سرعت اینترنت بالایی برخوردار نیستند و یا تلویزیون هوشمند ندارند بهترین و ساده ترین روش انتقال صفحه نمایش موبایل به تلویزیون است.

استفاده از ویژگی Multi-screen برای انتقال تصویر گوشی هواوی به تلویزون

برخی گوشی های هوشمند هواوی دارای قابلیت Multi-Screen هستند و این امکان را به کاربران خود می‌دهند تا به راحتی صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارند. اگر گوشی شما نیز دارای این ویژگی است، کافی است از منوی اطلاع رسانی وارد لیست ابزارها شوید و را پیدا و انتخاب کنید تا جستجوی دستگاه ها شروع شود. پس از پیدا شدن دستگاه مورد نظر، روش اتصال خود را انتخاب کنید تا اتصال برقرار شود. برای قطع کردن اتصال می‌توانید دوباره وارد این قسمت شوید و بر روی گزینه Disconnect بزنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دستگاه اندروید باکس

استفاده از دستگاه اندروید باکس برای اتصال گوشی هواوی به تلویزیون‌های غیرهوشمند

با خریداری یک دستگاه اندروید باکس، این امکان را پیدا خواهید کرد که به راحتی با اتصال گوشی هواوی خود به این دستگاه، صفحه نمایش موبایل خود را به تلویزیون منتقل کنید. این روش بعد از مبدل HDMI بهترین روش برای افرادی است که تلویزیون هوشمند ندارند و می‌خواهند از تماشای ویدیو و بازی موبایل در صفحه نمایش بزرگتر لذت ببرند. به عبارتی این دستگاه می‌تواند تلویزیون شما را هوشمند کند. قابلیتی که می تواند ارزش هزینه آن را نشان دهد.

روش چهارم: برنامه ApowerMirror

روش چهارم: برنامه ApowerMirror

ApowerMirror یک راه حل مناسب برای انتقال صفحه نمایش گوشی هواوی به تلویزیون هوشمند است. همچنین این برنامه می‌تواند برای انتقال صفحه نمایش گوشی به کامپیوتر به کاربران کمک کند. این نرم افزار علاوه بر انتقال راحت صفحه نمایش، کیفیت را حفظ کرده و کاهش کیفیت را به همراه نخواهد داشت. تماشای فیلم و سریال و یا بازی در صفحه نمایش بزرگتر دیگر با ApowerMirror مشکلی نخواهد بود. یکی دیگر از قابلیت های مفید ApowerMirror، امکان به اشتراک گذاری چندین صفحه نمایش موبایل به صورت همزمان است، قابلیتی که می‌تواند در بازی های چند نفره با دوستان خود کاربری و جذاب باشد. برای استفاده از برنامه ApowerMirror آموزش زیر را دنبال کنید:

قدم اول: برنامه ApowerMirror را بر روی گوشی هواوی خود نصب کنید. این برنامه علاوه بر نسخه اندروید در اپ استور نیز قابل دریافت است.

قدم دوم: حال تلویزیون و موبایل خود را به یک وای فای مشترک وصل کنید.

قدم سوم: برنامه را باز کنید و بر روی یکی از گزینه های mirror بزنید. حال صبر کنید تا جستجو تمام شود و نام تلویزیون خود را ببینید. کافی است با کلیک بر روی نام آن اتصال را انجام دهید. همچنین اگر تلویزیون هوشمند شما کد QR دارد از طریق این برنامه می‌توانید اسکن کد را انجام دهید.

قدم چهارم: حال باید صفحه نمایش موبایل هواوی خود را بر روی تلویزیون مشاهده کنید. حال می‌توانید ویدیو های مورد علاقه خود را ببینید و یا به بازی مشغول شوید.

روش پنجم: برنامه Miracast

روش پنجم: برنامه Miracast

Mirroring یک برنامه است که هدف آن، انتقال صفحه نمایش موبایل شما به تلویزیون به سادگی و بدون نیاز به ابزارهای مختلف است. این برنامه با استفاده از وای فای اتصال را بین موبایل و تلویزیون برقرار می‌کند و این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به هیچ دستگاهی صفحه نمایش موبایل خود را در تلویزیون مشاهده کنید و سپس موسیقی گوش کنید، فیلم و سریال نگاه کنید و یا بازی کنید. اگر تلویزیون شما از Miracast پشتیبانی می‌کند، آموزش زیر را دنبال کنید:

قدم اول: از گوگل پلی Miracast را بر روی گوشی هواوی خود نصب کنید.

قدم دوم: برنامه را پس از نصب باز کرده و MiraCast Display را در تلویزیون خود فعال کنید. همچنین مطمئن شوید موبایل و تلویزیون به وای فای مشترک متصل هستند.

قدم سوم: با انتخاب گزینه Start هر دو دستگاه به صورت خودکار به یکدیگر متصل می‌شوند.

قدم چهارم: حال می‌توانید به راحتی بر روی تلویزیون فایل های خود را پخش کنید.

روش ششم: استفاده از Chromecast

روش ششم: استفاده از Chromecast

اگر تلویزیون شما از MiraCast پشتیبانی نمی‌کند، Chromecast می‌تواند راه حل شما باشد. Chromecast یک دستگاه استریم است که به تلویزیون متصل می شود و این امکان را فراهم می‌کند تا صفحه نمایش خود را بر روی تلویزیون نمایش دهید. با اینکه این دستگاه برای پخش فایل های صوتی و تصویری مناسب است اما ممکن است تجربه چندان مناسب در بازی های سریع و سنگین نداشته باشید. لازم به ذکر است که این دستگاه همراه با Chromecast Ultra است که این امکان را فراهم می‌کند تا فایل های تصویری با رزولیشن ۴K و فناوری رنگی HDR پخش شود. برای استفاده از این دستگاه از آموزش زیر استفاده کنید:

قدم اول: دستگاه Chromecast را به پورت HDMI تلویزیون متصل کنید. سپس کابل پاور را به یکی از درگاه های USB تلویزیون وصل کنید.

قدم دوم: تلویزیون را به همان وای فای که گوشی به آن متصل است وصل کنید.

قدم سوم: به گوگل پلی رفته و Google Home را نصب کنید. برنامه را باز کرده و بر روی آیکن اکانت که در پایین راست قرار دارد بزنید.

قدم چهارم: Mirror Device را انتخاب کنید و اجازه دهید برنامه اسکن دستگاه های اطراف را انجام دهد.

قدم پنجم: پس از پیدا کردن تلویزیون خود بر روی نام آن کلیک کنید تا پس از مدتی مشاهده کنید که صفحه نمایش موبایل خود به تلویزیون منتقل شده است.

امیدواریم بتوانید با استفاده از یکی از روش‌های فوق گوشی هواوی خود را به تلویزیون متصل کرده و از انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون لذت ببرید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *