راهنمای کامل آوای انتظار همراه اول: پخش آهنگ دلخواه به جای بوق انتظار

آوای انتظار همراه اول

آوای انتظار همراه اول یکی از سرویس‌های همراه اول است که با استفاده از آن می‌توانید، آهنگی برای گوشی خود انتخاب کنید، تا زمانی که با شما تماسی گرفته می‌شود، به جای صدای بوق انتظار، آهنگ دلخواه شما برای فرد تماس گیرنده پخش شود. در این نوشته نحوه فعال کردن آوای انتظار، تغییر آوای انتظار و قطع آوای انتظار همراه اول را به کمک پیام کوتاه، کد دستوری، تلفن گویا و وبسایت آوای انتظار توضیح می‌دهیم.

فعال کردن آهنگ انتظار همراه اول

فعال کردن هر آهنگ برای شما ماهانه ۳۰۰ تومان هزینه خواهد داشت. سه راه برای فعال کردن سرویس آوای انتظار وجود دارد:

  1. پیام کوتاه (sms): اگر کد آهنگ مورد پسندتان را می‌دانید، آن کد را با اعداد انگلیسی به شماره ۸۹۸۹ پیامک کنید. اگر کد مشخصی در نظر ندارید، یک پیام کوتاه بدون متن به شماره‌ی ۸۹۸۹ بفرستید تا فهرستی از کدهای مربوط به آهنگ‌های رایگان، پراستفاده و جدید برای شما فرستاده شود. پس از انتخاب آهنگ دلخواه‌تان، کد آن آهنگ را با استفاده از اعداد انگلیسی به شماره‌ی ۸۹۸۹ پیامک کنید.
  2. تلفن گویا: از تلفن همراه‌تان با شماره‌ی ۹۹۹۰ تماس بگیرید. (این تماس رایگان است.) سپس با انتخاب «ادامه با این شماره» سپس «سرویس‌ها» و «فعالسازی سرویس‌ها» و «فعالسازی و تغییر سرویس‌ها» و سپس «سرویس آوای انتظار»  کد آهنگ مورد نظر خود را وارد کنید و سپس کلید مربع را انتخاب و خرید خود را تکمیل نمایید.
  3. کد دستوری آوای انتظار: برای فعالسازی آهنگ انتظار، کد آهنگ مورد نظرتان را باید داخل کد دستوری به شکل مقابل (از چپ به راست) شماره‌گیری کنید:
    *۱۰*۲۲۱*کد آهنگ مورد نظر#

تغییر آوای انتظار همراه اول

پس از خرید آهنگ انتظار، شما می‌توانید تا ۱۵ روز این آهنگ را بدون هیچ هزینه‌ای با یک آهنگ دیگر عوض کنید. اما از روز ۱۶م تغییر آهنگ با هزینه ۱۵۰۰ تومانی همراه است و آهنگ جدید به مدت یک ماه از زمان تغییر فعال خواهد بود:

  1. پیام کوتاه: کافی است که پیام کوتاه حاوی کد آهنگ جدید به ۸۹۸۹ بفرستید، تا این آهنگ جایگزین آهنگ قبلی شود.
  2. تلفن گویا: از تلفن همراه‌تان با شماره‌ی ۹۹۹۰ تماس بگیرید. (این تماس رایگان است.) سپس با انتخاب «ادامه با این شماره» سپس «سرویس‌ها» و «فعالسازی سرویس‌ها» و «فعالسازی و تغییر سرویس‌ها» و سپس «سرویس آوای انتظار»  کد آهنگ مورد نظر خود را وارد کنید و سپس کلید مربع را انتخاب و خرید خود را تکمیل کنید.
  3. کد دستوری آوای انتظار: کد دستوری آهنگ انتظار جدید را به صورت وارد کنید (از چپ به راست): *۱۰*۲۲۲*کد آهنگ مورد نظر#

قطع آوای انتظار همراه اول

توجه داشته باشید که با قطع آوای انتظار همراه اول، مبلغ دوره جاری به حساب شما بر نمی‌گردد. اما در دوره‌های بعدی این سرویس فعال نخواهد بود و پولی از حساب شما کسر نخواهد شد. برای قطع آهنگ آوای انتظار یا به تعیبری حذف آهنگ پیشواز همراه اول و جایگزینی بوق پیش فرض به جای آن، یکی از راه‌های زیر را انجام دهید:

  1. پیام کوتاه: عدد ۵ (لاتین) را به شماره ۸۹۸۹ پیامک کنید.
  2. تلفن گویا: از تلفن همراه‌تان با شماره‌ی ۹۹۹۰ تماس بگیرید. (این تماس رایگان است.) سپس با انتخاب «ادامه با این شماره» سپس «سرویس‌ها» و «فعالسازی سرویس‌ها» و «غیرفعالسازی سرویس‌ها» و سپس «سرویس آوای انتظار»، آوای انتظار را قطع کنید.
  3. کد دستوری: کد دستوری *۱۰*۲۲۳# را شماره گیری کنید.

نکته‌ی مهم: در صورتی که یک آوای انتظار را فعال کنید، پس از پایان دوره، آوای انتظار برای ماه بعدی به طور خودکار تمدید می‌شود و ۱۵۰۰ تومان از شارژ شما کم، یا به قبض شما اضافه می‌شود. البته چند روز مانده به پایان دوره، این مسأله از طریق پیامک به شما اطلاع داده می‌شود و اگر قصد تمدید نداشته باشید، باید با استفاده از روش‌های گفته شده در بالا، آهنگ انتظار را قطع کنید.

چگونه کد آهنگ مورد علاقه خود را در آوای انتظار پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانید آهنگی را به عنوان آوای انتظار خود قرار دهید، این آهنگ باید در سامانه آوای انتظار همراه اول موجود باشد و شما برای فعال کردن یا تغییر آوای انتظار خود، نیازمند دانستن کد آهنگ مورد نظرتان هستید. برای اطلاع از این کدها و شنیدن و انتخاب آهنگ می‌توانید به وبسایت آوای انتظار همراه اول به آدرس https://rbt.mci.ir مراجعه کنید. دقت کنید که هر آهنگ دلخواهی را نمی‌توان به عنوان پیشواز قرار داد و حتما باید این آهنگ در سامانه همراه اول موجود باشد.

آوای انتظار رایگان همراه اول

همراه اول گاهی به خاطر مناسب‌های مختلف، چند آوای انتظار را به صورت رایگان در اختیار مشترکین می‌گذارد. این آهنگ‌ها معمولا از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شوند. با مراجعه به سایت آوای انتظار نیز می‌توانید بعضی از این آهنگ‌ها را ببینید و دریافت کنید.

اپلیکیشن آوای اول

همراه اول اپلیکیشنی نیز برای اطلاع از کدهای آواهای انتظار و فعالسازی آن‌ها به اسم «آوای اول» ارائه کرده بود که در حال حاضر توسعه و پشتیبانی این اپلیکیشن متوقف شده است.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

۳۶ دیدگاه برای «راهنمای کامل آوای انتظار همراه اول: پخش آهنگ دلخواه به جای بوق انتظار»

  1. بهداد قربانی

    سلام آقای مهندس حالتون خوبه خسته نباشین ببخشید یه سؤال داشتم میخواستم بپرسم آیا تو همراه اول هم میشه مثل ایرانسل یک اهنگ خاص رو فقط برای یک مخاطب خاص تنظیم کرد یانه لطفا جوابش رو بدین خخخخ ممنون

  2. سلام
    دوستم یه آهنگ پیشواز رو خط همراه اولش گذاشته ولی کدشو یادش نیس.چطوری میشه این کدو پیداش کرد
    ممنون

  3. سلام
    لطفا بگید چطوری میتونیم کد آهنگ پیشواز کسی رو که بهش زنگ زدیم کپی کنیم واسه خودمون
    در ایرانسل ۷# را میزنند

  4. سلام . میشه آهنگی که خودم مد نظرم هست اما تو لیست شما نیستو واسه خودم فعال کنم . اگه میشه لطفا راهنمایی کنید.

  5. سلام.برا شنیدن اهنگ پیشوازخودمون ازگوشی خودمون راهی وجود داره؟مثلا واسه ایرانسل قبل از کد ۷۷ میزنین .واسه همراه اول چی؟

  6. سلام اقای مهندس توضیحاتتون کامل وجامع بود . به چنددفترخدمات ایرانسل مراجعه کردم که روش فعال سازی اینترنت را بهم اموزش بدن خودشون بلد نبودن . راهنماییهای شما به زبان ساده وروان بود. موفق باشین .

  7. با این که همراه اول اوای انتظار هاش به روز نیست ولی اوای انتظار ۳۰۲۰۹ از علی لهراسبی خیلی قشنگه.

    بالاخره باید به این کمبود ها ساخت تا که رایتل بیاد ببینیم اون چه گلی به سره ما میزنه که شنیدم هزینه رایتل کمی گرونه و تعرفه های تعجب اوری داره.

  8. آوای انتظار در همراه اول دائمی فعال شد اما وقتی برای اعتباری کد آهنگ ارسال می کنم می نویسه در حال حاضر امکان فعال سازی سرویس آوای انتظار وجود ندارد .
    اگه می دونید مشکل از کجاست ممنون می شم راهنمایی کنید .

    • مال منم همین جوریه.بهتره به۹۹۹۰ زنگ بزنی و از منوی خدمات غیر حضوری رو انتخاب کن سرویسهای جدید، سرویس آوای انتظار، برای تغییر آهنگ کلید ۳ را انتخاب و سپس کد آهنگ را وارد و سپس کلید مربع را انتخاب کن بعد مربع رو بزن.بای

  9. سلام آقای مهندس من پیشنهاد کردن همراه اول اعتبار خریدم اما کد پیشواز آهنگ را که میزنم مدام میگه امکات تعویض وجود ندارد چه جوری باید اهنگ خود را با اهنگ دیگری جایگزین کنم لطفا مرا راهنمایی کنید در غیر اینصورت به ایرانسل می پیوندم قابل ذکر است که من تا دو روز دیگر ایران نیستم پس لطفا تا این دو روز پاسخ بدهید قبل از اینکه برای همایش به انگلیس بروم

    • دوست گرامی. ما نه به ایرانسل وابستگی داریم، نه به همراه اول. کارتی تنها یک فروشگاه رسمی فروش شارژ ایرانسل و همراه اول است. ما این مطالب را فقط با قصد اطلاع‌رسانی و کمک به کاربران منتشر می‌کنیم.

  10. دوست عزیز شما که کد خوب میخوای ه نظر من کد۳۰۲۱۰وهمین طورکد۳۰۲۰۹وگروه هفت۳۰۲۲۱و۱۰۱۴۱سامی یوسف انگلیسی خیلی اواهای قشنگی هستندخودمن کد ۳۰۲۰۹روانتخاب کردم از لهراسبی لازم به تشکرنیست خواهش میکنم

  11. سلام خیلی خوبه ممنونم از همتون اما من آهنگ پیشواز گداشتم هم کیفیت بدی داشتند هم یکم ساده بودن مثلا مثل همراه اول همه خواننده ها باشن و هر کدی و خواننده ای رو که دوست داریم بذاریم عالی میشه مثل ایرانسل که از همه خواننده ها داره و هر کس هرکدومو دوست داره میداره غمگین یا شاد یا تنها موزیک

  12. به نظر من هیچ یک از کدهای اوای همراه اول خوب نیستند همشون مذهبی اند اکه کدهای خوبی دارید برای من ارسال کنید با تشکر

  13. سلام

    لطفا همه توجه کنید.
    برای فعال سازی اهنگ پیشواز از طریق گوشی موبایلتون فقط یک نکته مهم وجود داره و اون اینه که حتما عدد کد انتخابی شما که در قسمت پیغام نوشته میشه و عدد ۸۹۸۹ که در قسمت گیرنده نوشته میشه باید لاتین( انگلیسی) باشه نه فارسی.این کار رو انجام بدین به سرعت به نتیجه میرسید

  14. سلام.من حدود ۵۰عدد پیامک به۸۹۸۹ فرستادم،بعدلیست آهنگ ها می آید،بعد وقتی کدیکی از آهنگ هارابه۸۹۸۹می فرستم ،میگه نتیجه ای یافت نشد.چکارباید انجام بدم .اگه تادوروز دیگه جواب ندین،به ایرانسل می پیوندم.باتشکر

    • خب احتمالن این مسأله به خاطر شلوغ بودن سرورهای همراه اوله. در ضمن دقت کنید که حتما کد رو با عددهای لاتین بفرستید نه با اعداد فارسی. نکته‌ی دیگه هم این که اینجا نه سایت همراه اوله و نه سایت ایرانسل. اینجا یه سایت فروش شارژه و ما این مطالب رو به خاطر جنبه‌ی آموزشیش می‌ذاریم.

      • با سلام آقای مهندس می خواستم بدانم آیا می توان غیر از این آهنگ های پیش فرض آهنگ مورد علاقه خودمان را که در گوشی ذخیره داریم به جای این آهنگ ها قرار دهیم با تشکر اگر ممکن است سریع تر جواب دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *