ویژگی های جدید اندروید پای ۹: امکانات و قابلیت های هیجان انگیز و کاربردی!

گوگل در آگوست سال ۲۰۱۸ نسخه‌ای دیگر از اندروید یعنی Android Pie  را ارائه کرد. اندروید پای ابتدا برای گوشی های پیکسل و به تدریج برای سایر برندها فعال شد. در این نوشته قصد داریم ویژگی های جدید اندروید پای را با هم مرور می کنیم و ببینیم چه امکانات جدیدی برای کاربران فراهم کرده است. با ما همراه باشید.

ویژگی ویرایش اسکرین شات در اندروید پای

اگر از خوانندگان ثابت کارتی باشید، پست دیگر ما در مورد گرفتن اسکرین شات در گوشی های سامسونگ را خوانده اید. گرفتن اسکرین شات در اندروید پای با کمک دکمه power آسان‌تر شده است. کافی است دکمه پاور را بگیرید و نگه دارید و از منوی ظاهر شده، اسکرین شات را انتخاب کنید. همچنین در اندروید پای برای ویرایش آن میانبرهایی در نظر گرفته شده است. بلافاصله بعد از گرفتن اسکرین شات پنجره ای شامل گزینه های Share، Edit و Delete باز می شود. به این ترتیب نیازی نیست برای ویرایش اسکرین شات به گالری بروید و دنبال آن بگردید.

ویژگی های جدید اندروید پای

با انتخاب گزینه ویرایش، می توانید عکس را کراپ کنید، یا رنگ قلم را انتخاب کنید و روی عکس یادداشت بگذارید. به علاوه می توانید هر مرحله از ویرایش عکس را با Redo و Undo تکرار کنید یا به عقب برگردانید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

ویژگی های جدید اندروید پای

بعد از این که ویرایش عکس تمام شد، می توانید آن را در گالری یا Google Photos ذخیره کنید و یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

موقعیت نوارهای کنترل صدا در اندروید پای

یکی دیگر از ویژگی های جدید اندروید پای این است که نوارهای کنترل صدا را به جای بالای صفحه، در سمت راست و به صورت عمودی نمایش می دهد.

مدیا، صدایی است که در لحظه فشردن دکمه های کنترل صدا در حال پخش شدن است. با ضربه زدن بر روی آیکون نُت، صدا قطع می شود. آیکون فلش نیز خروجی صدا را به بلوتوث تغییر می دهد.

ویژگی باتری تطبیق پذیر در اندروید پای به کمک هوش مصنوعی

اگر در اندروید ۶ از Doze استفاده کرده باشید، می دانید که این قابلیت همه اپلیکیشن ها را با هدف کاهش مصرف باتری در حالت هایبرنیت قرار می داد. در اندروید ۹ یا همان اندروید پای، این گزینه بهبود داده شده و تحت عنوان باتری تطبیق پذیر یا Adaptive Battery قابل استفاده است. برای پیدا کردن آن از منوی تنظیمات، Battery و سپس Adaptive Battery را انتخاب کنید. Adaptive Battery با استفاده از هوش مصنوعی، عمر شارژ باتری را تا ۳۰ درصد (طبق ادعای گوگل) افزایش می دهد.

نقش هوش مصنوعی در این فرایند این است که با الگو قرار دادن مصرف روزانه کاربر از تلفن همراه، عادت های او را تشخیص می‌دهد. سپس بر اساس همین عادت‌های روزانه تنظیمات گوشی را طوری تغییر می‌دهد که عمر شارژ باتری افزایش پیدا کند. این عادت ها می تواند شامل ساعت خواب و یا زمان استفاده از یک اپلیکیشن باشد. مثلا اگر در ساعات خاصی از روز از یک اپلیکیشن استفاده نمی کنید، گوشی به صورت خودکار آن اپلیکیشن را در آن ساعت ها در حالت خواب قرار می دهد. اگر این ویژگی جدید اندروید ۹ برای شما جذاب است مطلب ما درباره باتری تطبیق پذیر اندروید را از دست ندهید.

ژست های حرکتی

یکی از جالب ترین ویژگی های جدید اندروید پای Navigation Gesture یا ژست های حرکتی است. در اندروید پای به جای سه کلید صفحه Home، یک کلید بیضی شکل در نظر گرفته شده است. اگر این کلید را به سمت بالا بکشید، منوی اپلیکیشن ها باز می شود. برای سوییچ کردن بین اپلیکیشن های باز شده هم آن را نگه دارید و به سمت چپ یا راست بکشید.

اگر به عملکرد کلید Home در نسخه جدید اندروید عادت ندارید، می توانید آن را غیرفعال کنید. برای این کار به settings گوشی بروید؛ در منو گزینه System را پیدا کنید و بعد گزینه Gestures را انتخاب کنید. حالا حالا Swipe Up on Home Button را غیرفعال کنید.

در پایین و سمت چپ صفحه هم یک دکمه بازگشت به عقب طراحی شده است که کارکرد آن مانند نسخه های قبلی اندروید است.

ویژگی های جدید اندروید پای

دارک مود یا حالت تاریک در اندروید پای راهی برای کاهش مصرف باتری

فضای سفیدی که رابط کاربری گوگل و اپل از آن استفاده می کنند، تا حد زیادی باعث مصرف باتری گوشی می‌شود. از ویژگی های جدید اندروید پای این است که با فعال کردن dark mode یا حالت تاریک یا حالت شب در اندروید Pie، می‌توانید به کاهش مصرف شارژ باتری گوشی خود کمک کنید.

برای فعال کردن حالت تاریک در اندروید Pie به بخش Settings تلفن همراه خود بروید. از لیست گزینه Display را انتخاب کنید. سپس گزینه Device Theme را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز می شود، گزینه Dark را بزنید. به این ترتیب صرف نظر از این که تصویر زمینه گوشی چیست، رنگ پس زمینه به سیاه تغییر پیدا می کند. اگر این قابلیت مجذوبتان کرد، درباره تأثیر دارک مود بر مصرف باتری گوشی را هم مطالعه کنید.

کپی کردن متن در اندروید پای آسان‌تر شده

یکی از ویژگی های جدید اندروید پای که شاید مهم به نظر نرسد، پنجره کوچکی است که هنگام کپی کردن متن بار می شود. در اندروید پای در حال کپی کردن قسمتی از متن هستید، پنجره ای باز می شود که آن قسمت از متن را اندکی درشت تر از اندازه واقعی نمایش می دهد. به این ترتیب می توانید جزئیات متن را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

ویژگی های جدید اندروید پای

همچنین وقتی یک کلمه را انتخاب می کنید، پنجره ای باز می شود که از طریق آن می توانید آن کلمه را کپی کنید، در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، در گوگل سرچ کنید و یا همه متن را انتخاب کنید.

طراحی جدید برای منوی پاور و گزینه جدید لاک داون lockdown برای امنیت بیشتر

همانطور که در مورد نوار کنترل صدا گفتیم، منوی پاور نیز تغییرات زیادی داشته و به صورت عمودی در سمت راست صفحه نمایش داده می شود. به علاوه حالت lockdown نیز به آن اضافه شده است. لاک داون در اندروید پای به طور موقت راه های ورود به گوشی مانند حسگر اثر انگشت و یا فناوری تشخیص چهره (غیر از پسورد، پترن و پین کد) را غیرفعال می کند. نوتیفیکشن ها هم در این حالت نمایش داده نمی شوند. حالت لاک داون برای ارتقای امنیت تلفن همراه در آن گنجانده شده است.

ویژگی های جدید اندروید پای

البته حالت لاک داون به صورت پیش فرض فعال نیست. اگر این گزینه را در منوی پاور نمی‌بینید، اپلیکیشن تنظیمات را باز کنید. گزینه Security & Location را انتخاب کنید. سپس به پایین اسکرول کنید تا به گزینه تنظیمات قفل صفحه Lock screen preferences برسید. روی کلید کنار نمایش گزینه قفل کردن Show lockdown option ضربه بزنید.

 

این‌ها بخشی از ویژگی‌های جدید و هیجان انگیز اندروید پای ۹ بودند. آیا شما از این اندروید استفاده کرده‌اید؟ نظرتان درباره این ویژگی‌ها چیست؟

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *