نحوه فعال کردن حالت تکدست (one-hand mode) گوشی هواوی

در طی سالیان گذشته در کنار تمام پیشرفت هایی که گوشی های همراه به خود دیده اند، یک چیز در آنها مشترک بوده است و آن، بزرگ شدن صفحه نمایش است. با بزرگ شدن صفحه نمایش موبایل، شرکت ها این قابلیت را پیدا کرده اند تا ویژگی های پیشرفته و بهتری را به گوشی های خود اضافه کنند اما این ابعاد جدید می‌تواند بسیاری از مواقع برای کار با یک دست سخت و طاقت فرسا باشد. راه حل این مشکل، ویژگی جدیدی به نام حالت تکدست یا یکدستی است که مدتی است در گوشی های جدید و به روز مشاهده می‌کنیم. شرکت موفق و خوش نام هواوی نیز در مدل های جدید خود از این ویژگی استفاده کرده است. با فعال کردن حالت تکدست یا حالت یکدستی، رابط کاربری دخل صفحه نمایش گوشی شما کوچک می‌شود و شما به راحتی می‌توانید با یکدست به تمامی فضای رابط کاربری گوشی دسترسی پیدا کنید.

آموزش فعال کردن حالت یکدستی یا تکدست در گوشی هواوی
اگر شما نیز در بسیاری از مواقع ترجیح می‌دهید با یک دست با گوشی هواوی خود کار کنید، این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا این ویژگی را فعال کنید و از این پس به راحتی با یک دست با صفحه نمایش خود کار کنید. (توجه: این ویژگی در حال حاضر در گوشی های سری P هواوی مانند ۱۰، ۲۰ و ۳۰ قرار گرفته است.)

  1. در ابتدا به Settings گوشی وارد شوید.

ورود به تنظیمات

۲. حال گزینه Smart Assistance (یا Accessibility features با توجه به گوشی شما) را انتخاب کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

ورود به Smart Assistance

۳. از بین گزینه ها، One-handed mode را پیدا کنید.

فعال کردن حالت تک دستی

۴. حال برای فعال سازی کافی است تیک این قسمت را بزنید.

حالت یکدستی هواوی

۵. حال حالت یک دستی یا تکدست (one-hand mode) فعال شده است و شما به دو روشی که توضیح می‌دهیم، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

  • اگر در صفحه نمایش گوشی خود از حالت راهبری سه دکمه ای استفاده می‌کنید، کافی است انگشت خود را روی نوار راهبری در پایین صفحه بگذارید و آن را به سمت راست یا چپ بکشید.
  • اگر راهبری سه‌دکمه‌ای را استفاده نمی‌کنید، کافی است انگشت خود را در یکی از گوشه‌های پایینی صفحه بگذارید و آن را به صورت قطری به سمت بالا حرکت دهید.

هر دوی این روش‌ها به صورت تصویری در اسکرین شات بالا نشان داده شده است.

با فعال کردن حالت تک دست یا یکدستی، صفحه نمایش گوشی هواوی شما کوچک می‌شود و می‌توانید به راحتی با یک دست با آن کار کنید. در بالای این پیش نمایش، دو باکس بستن صفحه و همچنین برگرداندن صفحه به حالت اولیه قرار دارد که در هر زمان می‌توانید از آنها استفاده کنید. (در برخی موبایل ها کافی است در منطقه سیاه و خالی ضربه بزنید تا از این حالت خارج شوید.)

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *