بهترین زمان استوری گذاشتن در اینستاگرام

ساعت شلوغی اینستاگرام

روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون استوری در اینستاگرام منتشر می‌شود. اما حداکثر ۲۵ درصد این بازدیدها به دنبال کردن لینک منجر می‌شود. با این حجم از کاربران، شانس دیده شدن برای افراد عادی کمتر است، به خصوص اگر از اینستاگرام برای کسب و کار استفاده می کنید. اما ببینیم آمار و ارقام در مورد بهترین زمان استوری گذاشتن در اینستاگرام چه می گویند.

واضح است که هر کسی بنا به عادت ها و وقت آزادی که در اختیار دارد، زمان متفاوتی را به چک کردن اینستاگرام اختصاص می‌دهد. اختلاف زمانی کاربران ساکن کشورهای مختلف را هم در نظر داشته باشید. پس باید ساعت شلوغی اینستاگرام را بدانید تا پست‌ها و استوری‌های شما دیده شود. پیدا کردن بهترین زمان استوری گذاشتن در اینستاگرام قدم اول است. باید بدانید مخاطبان شما چه روزهایی از هفته و چه ساعت‌هایی از روز آنلاین می‌شوند.

بهترین زمان استوری گذاشتن در اینستاگرام

حتی با وجود الگوریتم‌های پیچیده ای که کمپانی اینستاگرام برای استوری‌ها در نظر گرفته است، همچنان زمان انتشار استوری تاثیر زیادی بر میزان بازدید آن دارد. اگر این زمان را درست انتخاب کنید، می ‌توانید الگوریتم ها را دور بزنید و تعداد بازدید و لایک استوری خود را بالا ببرید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

بهترین زمان برای گذاشتن استوری

بر اساس نتایج بررسی‌های انجام شده، بهترین زمان استوری گذاشتن در اینستاگرام در طول هفته، روزهای کاری هستند. بیشترین بازدیدها به ترتیب در روزهای دوشنبه، شنبه و سه‌شنبه انجام می‌شود و روزهای تعطیل کمترین بازدید را دارند. بهترین زمان استوری گذاشتن در اینستاگرام در طول روز، صبح، ظهر و عصر است. اغلب بازدیدهای شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، قبل و بعد از شروع ساعت کاری و قبل از خواب انجام می‌شود. این الگو در نمودار زیر با رنگ بنفش مشخص شده است:

  • ۴ صبح تا ۶ صبح
  • ۸ صبح تا ۱۰ صبح
  • ۱۲ ظهر تا ۲ بعدازظهر
  • ۸ عصر تا ۱۰ شب

بهترین زمان استوری گذاشتن در اینستاگرام

پژوهش دیگری هم در این زمینه انجام شده که نتایج آن تا حد زیادی با نمودار بالا مشابهت دارد. ممکن است مخاطبان شما از یک منطقه جغرافیایی نباشند. در این صورت تمرکز خود را بر منطقه‌ای بگذارید که بیشترین تعداد فالوورهای شما در آن ساکن هستند. به این معنی که ساعت محلی آن منطقه را در نظر بگیرید.

البته این یک قاعده کلی است. برای بررسی دقیق تر این که مخاطبان شما چه کسانی هستند (از نظر سنی و جنسیت)، و چه روزهایی از هفته و چه ساعاتی از روز را بیشتر در اینستاگرام سپری می کنند، می ‌توانید از برنامه‌های آنالیزور اینستاگرام استفاده کنید. این برنامه ها همچنین پربازدیدترین پست‌ها و استوری‌های شما را هم نمایش می‌دهند. با مقایسه این اطلاعات، می ‌توانید سلیقه مخاطبان خود را بشناسید و سبک و موضوع مورد علاقه آنها را کشف کنید.

اگر اکانت شما تجاری است، Instagram insight ابزاری است که خود اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این ابزار می ‌توانید سن، جنسیت، و مهم تر از همه زمان آنلاین شدن مخاطبان خود را بررسی کنید. مزیت این ابزار این است که آمار را هم برای کل پروفایل شما و هم به صورت جداگانه برای هر پست یا استوری ارائه می‌دهد. با بررسی واکنش مخاطبان به استوری‌های مختلف، رفتار و سلیقه آنها را برای شما مشخص خواهد کرد.

فقط این نیست…

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، موضوع استوری‌های اینستاگرام است. به خصوص اگر از صاحبان کسب و کارهای کوچک هستید. مثلاً استوری‌های مربوط به خوراکی‌ها، صبح و ظهر بازدید بیشتری دارند. در حالی که استوری‌های ورزشی بیشترین بازدید را صبح زود به خود اختصاص می‌دهند. استوری‌های مربوط به زیبایی و مد نیز معمولاً در بعد از ساعت کاری مورد استقبال قرار می‌گیرند.

در مورد تعداد استوری‌ها هم بهتر است اعتدال را رعایت کنید. توصیه می‌شود در آن واحد بیشتر از ۳ تا ۵ استوری منتشر نکنید. هر کاربر بسته به میزان فعالیتی که در اینستاگرام دارد، به صورت میانیگین بین ۲۵۰ تا ۷۵۰ نفر را دنبال می کند. زمان زیادی لازم است تا هر کاربر بتواند همه استوری‌های فعال را مشاهده کند که احتمال نادیده گرفتن استوری‌های شما را بالا می‌برد.

اگر مدت زیادی از انتشار آخرین پست شما در اینستاگرام می‌گذرد، بهتر است به استوری متوسل شوید تا مخاطبان شما را از یاد نبرند. اگر ایده ای برای استوری ندارید، می‌توانید از یکی از پست‌های قدیمی خود استفاده کنید. اگر قصد دارید چند استوری را به صورت متوالی منتشر کنید، استوری مهم‌تر را قبل از بقیه منتشر کنید. معمولاً اولین و آخرین استوری بیشترین بازدید را دارند. از هشتگ‌ها هم غافل نشوید. انتخاب یک هشتگ با موضوع مناسب تاثیر زیادی بر میزان بازدید کسانی دارد که هشتگ‌ها (و نه شما) را دنبال می‌کنند.

پیشنهاد می کنیم دو پست دیگر کارتی در مورد بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام و معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ساخت استوری اینستاگرام را هم مطالعه کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *