فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام در اندروید و آیفون

دارک مود اینستاگرام

با رواج حالت تاریک یا دارک مود، اینستاگرام نیز قابلیت دارک مود را برای کاربران فراهم کرده است. حالت تاریک یا دارک مود اینستاگرام بر اساس فناوری AMOLED طراحی شده و از رنگ سیاه برای پس‌زمینه استفاده کرده است. این قابلیت در تمام صفحات برنامه اجرا شده و در استوری‌ها، دایرکت‌ها و IGTV نیز فعال است. برای فعال کردن حالت تیره در اینستاگرام و مشکی کردن بک گراند اینستاگرام، بایستی حالت تاریک اندروید را از بخش تنظیمات برای گوشی خود فعال کنید. این کار باعث می‌شود رابط کاربری محیط گوشی شما و همچنین محیط اینستاگرام، تیره شود. این کار هم برای چشم و مغز شما بهتر است و هم باعث کاهش مصرف باتری گوشی می‌شود.

حالت تاریک در اپلیکیشن های گوگل

دارک مود اینستاگرام در اندروید

اینستاگرام، قابلیت دارک مود را به طور مجزا در تنظیمات خود ندارد. برای فعال کردن دارک مود در  اینستاگرام، باید کل گوشی خود را در حالت تیره یا دارک مود قرار دهید. برای انجام این کار، در اندروید، بخش Settings (تنظیمات) گوشی خود را باز کنید. به پایین اسکرول کنید تا به Display برسید. در صفحه جدید، گزینه‌ای تحت عنوان Night Mode یا Dark Mode وجود دارد. روی آن ضربه بزنید. حالا دو گزینه در اختیار شماست: می‌توانید Turn on Now را بزنید و Night Mode را در حالت فعال قرار دهید. در این صورت صرف نظر از این که در چه ساعتی از شبانه‌روز باشید، نایت مود یا دارک مود گوشی شما فعال می‌شود. اما از Turn on as Scheduled برای زمان‌بندی استفاده می‌شود. یعنی می‌توانید ساعت فعال و غیرفعال شدن نایت مود را خودتان تعیین کنید.

حالا اینستاگرام خود را به آخرین نسخه اینستاگرام ارتقا دهید و از حالت تیره یا دارک مود در اینستاگرام لذت ببرید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دارک مود اینستاگرام در آیفون

اگر می‌خواهید از حالت تاریک یا دارک مود اینستاگرام در آیفون بهره‌مند شوید ابتدا باید به ios۱۳ آپدیت کنید. اگر از نسخه ۱۳ ios استفاده می‌کنید، کافی است حالت دارک مود ios ۱۳ را فعال کنید تا اینستاگرام نیز در حالت تیره قرار گیرد.

دارک مود اینستاگرام در دسکتاپ تحت وب

اگر مایلید نسخه تحت وب اینستاگرام را در حالت تاریک مشاهده کنید، می‌توانید از افزونه‌ای که به این منظور برای مرورگر کروم طراحی شده استفاده کنید. برای فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام نسخه دسکتاپ، مرورگر کروم را باز کنید و به صفحه افزونه Night Mode for Instagram بروید. حالا روی Add to Chrome کلیک کنید و سپس Add extension را بزنید. با این کار آیکون افزونه که نماد ماه است، در بالا و سمت راست مرورگر نمایش داده می‌شود. اگر افزونه فعال باشد، آیکون آن به رنگ خاکستری نمایش داده می‌شود و در صورتی که فعال نباشد، به به رنگ بنفش و صورتی.

مقاله‌های دیگر کارتی مگ در مورد دارک مود را هم مطالعه کنید:

 

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

۵ دیدگاه برای «فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام در اندروید و آیفون»

    • سلام ببخشید منم این مشکل ودارم اینستاگرامم خود به خود رفته تو حالت دارک . این گزینه ای که گفتید تو گوشی ونوار وضعیت من نیست گوشزم سامسونگ جی ۷ هست

  1. سلام گوشی من a5 2017 اندروید ۸ هستش امروز اینستارو اپدیت کردم بعد اپدیت رفته رو حالت دارک چطوری میش از این حالت درش اورد ؟؟

    • مجتبی طاهری

      دلیل این که اینستاگرام رفته روی حالت دارک، اینه که گوشیتون روی حالت دارک موده. نوار نوتیفیکیشن گوشیتون رو پایین بکشید و از ابزارهای اون بالا، Night mode رو پیدا کنید و خاموشش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *